سیستم نورپردازی و کاربردهای آن چیست؟

سیستم نورپردازی چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

در دنیای معاصر همگام با پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی توجه به روشنایی و نورپردازی بیشتر شده است. سیستم نورپردازی چیست؟

نورپردازی تنها به تأمین روشنایی فضا بسنده نمی‌شود. توجه به ویژگی‌های نور در بالا بردن کیفیت در معماری از اهمیت بالایی برخوردار است. برای داشتن خانه و یا محل کار زیبا و شیک، نمی‌توان از کنار عنصر نور و نورپردازی به راحتی گذشت. آن را نادیده و یا کم‌اهمیت شمرد چرا که در دنیای حال حاضر در جوامع پیشرفته‌تر، نور و نورپردازی محیطی نقش مهمی را در زمینه آراستن . تزئین خانه‌ها و اماکن عمومی از قبیل فروشگاه‌ها ، ادارات ، رستوران‌ها ، مانَک‌ها و ….. ایفا می‌کنند. چه بسا هزینه‌های بالا که صرف ساخت معماری‌های تزئینی می‌شد جای خود را به خرید و انجام نورپردازی داده است. در بيشتر نورپردازی‌های مصنوعي،‌ نور تنها در وسط سقف متمركز می‌شود و نور كمتري به ديوارها می‌رسد كه اين مسئله باعث كوچكتر جلوه دادن فضاي اتاق می‌شود.

سیستم نورپردازی - کاربرد های آن

سیستم­های غشايی نزديک به چند دهه است که به دلیل ويژگی­های منحصربه‌فرد خود در صنعت ساختمان موردتوجه قرارگرفته است. اين سازه­ها مي­توانند به‌عنوان پوششي براي بناها، زمین­های بازي، باغ‌ها، تراس‌ها، پارکينگ­ها و. يا با نورپردازي خلاقانه به‌عنوان يک فضاي شهری مطلوب و شاخص جلوه کنند . سازه پارچه ای چیست؟ مصالح مورداستفاده در اين نوع سازه­ها عموماً پارچه‌ای) چه از نظر زیبایی‌شناسی. چه از نظر عملکرد با کليه مصالح متعارف و متداول در صنعت ساختمان متفاوت می‌باشند. سازه‌های کششي به خاطر خواص فيزيکي و شکل هندسی­شان نيز از ديگر سازه ها متمايزند. و می‌توانند به‌عنوان سازه‌های دائم، موقت يا با قابليت جابجايي استفاده شوند.اين سازه‌ها نه‌تنها سبک، بلکه زيبا، نيمه شفاف و همچنین داراي طول عمر زياد و عموماً اقتصادي می‌باشند.