5 مزایا و معایب استفاده از سقف کشسان مدرن سقف در سرویس بهداشتی

  1. صفحه ی کشسان، ضد آب و رطوبت است.
  2. عمر بالا و ماندگاری زیاد
  3. تنوع از نظر زیبایی شناختی
  4. ایجاد سقف چند سطحی
  5. زمان کوتاه موردنیاز برای نصب
  6. کاملا بهداشتی و تمیز
  7. مقاوم در برابر آتش

معایب استفاده از سقف سرویس بهداشتی

  1. قیمت نسبتا بالا
  2. آسیب پذیری در برابر اشیا تیز
  3. محدودیت در انتخاب لامپ های نورپردازی
  4. عدم امکان نصب توسط شخص شما

برای سقف سرویس بهداشتی، کدام نوع را انتخاب کنم؟

شکل 1 نورپردازی سقف سرویس بهداشتی

شکل 2 سقف های کشسان

مزایا و معایب استفاده از سقف کشسان مدرن سقف در سرویس بهداشتی

امتیازات بهره گیری از سقف کشسان نسبت به دیگر سقفها، در سرویس بهداشتی، آشکارند. این مزایا را بیشتر بررسی می کنیم:

1. صفحه ی کشسان، ضد آب و رطوبت است.

این صفحه ابایی از برخورد با ریزه قطرات آب یا جمع شدن آنها روی خود، ندارد! بعلاوه سقف کشسان سرویس بهداشتی میتواند حجم زیاد آب احتمالی از ترکیدن لوله همسایه ها را نیز تحمل کند.

2. عمر بالا و ماندگاری زیاد

با مراقبت های ساده، این سقف ها تا 15 سال حداقل عمر می کنند. این مورد در باره بقیه انواع سقف صحت ندارد! سقف های گچی سریعا، و نه در طی سالیان چندان دراز، ترک بر میدارند. در دیوارهای رنگ شده نیز حباب هایی تشکیل می شود که جلوه ی زیبایی ندارد!  سقف سرویس بهداشتی مدرن، بهترین سقف است!

3. تنوع از نظر زیبایی شناختی

نقشی را بردارید که روحتان را آزاد می کند. غنی بودن طرح های سقف کشسان، باعث شده که هر طرحی بخواهید بتوایند در سرویس بهداشتی پیاده کنید! امروزه سقف کشسان پرینتی بسیار محبوب شده است. با پرداخت هزینه یی بیشتر، قادرید عکسی که خودتان گرفته اید را با مرغوبیت بالا، روی سقف پرینت کنید. نورپردازی این سقف سرویس بهداشتی را در شکل 1 مشاهده می کنید.

سقف کشسان سرویس بهداشتی

شکل 1 نورپردازی سقف کشسان سرویس بهداشتی

4. ایجاد سقف کشسان چند سطحی

این مورد یکی دیگر از امکاناتی که این سقف را متمایز می کند. امکان ایجاد سقفی نه با یک لایه، بلکه با دو یا سه لایه. برشکاری های ظریف و متعدد، استفاده از رنگ های گوناگون و حتی تجهیز آن با نورپردازی و لامپ. البته برای این مورد، سقفی با ارتفاع نسبتا بلندتر از سقف های معمولی مورد نیاز است.

5. زمان کوتاه موردنیاز برای نصب

مراحل نصب بسیار کوتاه است. نتیجتا زمان نصب سقف نیز کوتاه خواهد بود. اتمام پروسه نهایتا در 1 روز زمان نیاز دارد. (برای یک سقف یک لایه با مساحت متوسط) و البته بدون هیچگونه ایجاد دردسر ثانویه برای شما. بدون ایجاد کثیفی و … . میتوانید نمونه سقف کشسان را در نمونه کارها مشاهده نمایید.

6. کاملا بهداشتی  و تمیز

تمیز ترین نوع سقفی که میتوانید برای فضا برگزینید، سقف کشسان است. بخاطر اثر ضد باکتری سقف، هیچگونه قارچ یا کپکی در سطح آن رشد نمی کند. لذا برای سقف کشسان آشپزخانه نیز بهترین انتخاب است.

7. مقاوم در برابر آتش

شاید فکر کنید محیطی که کمترین احتمال آتش سوزی در آن وجود دارد، سرویس بهداشتی است. بهرحال حادثه خبر نمی کند. در کنار تمامی این امتیازات جذاب، این ویژگی خیال شما را تخت می کند. صفحه ی PVC کاملا ضد اشتعال است. نوع دیگری از سقف سرویس بهداشتی را در شکل 2 مشاهده می کنید.

نورپردازی در سقف کشسان سرویس بهداشتی

شکل 2 سقف کشسان

معایب استفاده از سقف کشسان سرویس بهداشتی

با وجود مزایا متعددی که برای سقف سرویس بهداشتی ذکر شد، این سقف ها معایبی نیز دارند. تعداد آن زیاد نیست ولی بهرحال وظیفه خود میدانیم شما را از آنها آگاه کنیم:

1. قیمت نسبتا بالا

البته با توجه به دائمی بودن کار، این هزینه چندان زیاد نیست. تنها در مقایسه با سقف های قدیمی شاید زیاد به نظر برسد! خب قطعا هرچه طرح و تعداد لایه ها بیشتر باشد، قیمت کار بیشتر است.

2. آسیب پذیری در برابر اشیا تیز

تنها چیزی که باید از سقف کشسان در برابر آن محافظت کنید، اشیا نوک تیز است! بنابراین حواستان به این نکته باشد.

3. محدودیت در انتخاب لامپ های نورپردازی

از انجا که سقف نباید زیاد در معرض حرارت باشد، شما در انتخاب لامپ ها محدودیت دارید. نباید لامپ های پرمصرفی که حرارت زیادی ایجاد می کنند بکار ببرید! بهترین انتخاب لامپ های ال ای دی است.

4. عدم امکان نصب سقف کشسان توسط شخص شما

بله ما گفتیم نصب باریسول آسان است. نه آنقدر آسان که بروید آن را از مغازه تحویل بگیرید و خودتان نصب را تکمیل کنید. نصب این سقف حداقل نیازمند حضور 2 شخص متخصص در این کار است. همچنین یک دستگاه تولید حرارت مخصوص نیز برای نصب نیاز است.

برای سقف کشسان سرویس بهداشتی، کدام نوع را انتخاب کنم؟

  • اگر محیط سرویس بهداشتی کوچک است، نوع سقف کشسان براق با یک رنگ روشن را برگزینید. آن را با یک نورپردازی ترکیب کنید و خیالتان دیگر راحت باشد. با ترکیب اثر رفلکسی سقف با سایه ها، ابعاد بزرگتر به چشم می آید.
  • اگر میخواهید چیز جدید و متنوعی را امتحان کنید، قطعا سراغ سقف پرینتی یا چاپی بروید.
  • سقف کشسان سفید استاندارد ساده،به تمامی سرویس بهداشتی ها می آید و قشنگ می شود.
  • اگر سبک سرویس بهداشتی مینیمال است، بیشترین چیزی که به آن می آید یک سقف مشکی است.