مزیت

امنیت

سودمندی

ظاهر

باریسول، عایق صوتی و حرارتی

سن کودک، ملاک اصلی انتخاب است!

دوره پیش دبستانی

دوره راهنمایی

دوره دبیرستان

سقف آسمان پر ستاره

کدام نوع سقف برای فرزندم مناسب است؟

تامین نور اتاق

شکل 1 سقف اتاق خواب

شکل 2 سقف چاپی یا پرینتی

سقف کشسان و طراحی دکوراسیون اتاق کودک با مدرن سقف

اتاق کودک اولین مکانی است که از محیط بیرون تجربه می کند. اولین علایق و تجربه هایش در آنجا پایه ریزی می شود. شکل گیری شخصت وی از همان اتاق جمع و جور شروع می شود. بنابراین باید در طراحی و دکوراسیون آن، دقت ویژه ای به خرج داد. بعلاوه نیاز است که از کیفیت و بی عیبی مایه استفاده شده نیز اطمینان حاصل نمود. استفاده از سقف کشسان اتاق کودک بهترین گزینه می باشد. امنیت، یکتایی و زیبایی را برای وی تامین می کند.

مزیت های سقف کشسان

محبوبیت باریسول بی دلیل نیست. دلایلی که مردم را به استفاده از آنها مجاب کرده عبارتند از:

امنیت

در تهیه پارچه های کشسان سقف، مواد بی خطری استفاه می شود. موادی که تشعشع مواد مضر یا هیچگونه بوی نامطبوعی ندارند. خاصیت ضد استاتیک سطح سقف کشسان، مانع جذب گرد و غبار خواهد شد. که این خود موجب کاهش رفتارهای آلرژیک فرزند خردسال شما می شود.

سودمندی

سطح کشسان سقف باعث شده در اثر برخورد توپ یا اسباب بازی با آن، آسیبی نبیند! همین خصوصیت استفاده از سقف کشسان آشپزخانه را افزایش داده است. بعلاوه هرگاه فرزندتان از نمای اتاق خسته شد، براحتی می توانید سقف را عوض کنید. یا آن را به کلی بردارید و از سقف اصلی اتاق استفاده کنید. نمونه ای از استفاده از این سقف در اتاق خواب را در شکل 1 مشاهده می کنید.

سقف کشسان اتاق خواب

شکل 1 سقف کشسان اتاق خواب

ظاهر

تنوع طرح و رنگ سقف کشسان بسیار فراوان است. فرزند عزیزتان می تواند طرح و رنگی که دوست دارد را برگزیند.

باریسول، عایق صوتی و حرارتی

با این ویژگی میتوانید خیالتان از تامین آرامش کودک راحت باشد. عایق حرارتی مانع تغییر دمای اتاق می شود. لذا اتاق هیچوقت خیلی گرم یا خیلی سرد نیست. به همین دلیل این سقف گزینه خوبی برای سقف سرویس بهداشتی مدرن می باشد. همچنین عایق صوتی باعث ایجاد فضایی آرام خواهد شد. نتیجتا آسیبی به خواب او وارد نمی شود.

سن کودک، ملاک اصلی انتخاب است!

ملاک اصلی انتخاب سقف کشسان در اتاق کودک، سن وی است. اتاق کودک محلی است برای انجام بازی و سایر فعالیت های روزانه وی. طراحی آن باید به شکلی باشد که سبب جذب هرچه بیشتر کودک به اتاق گردد! در سنین بالاتر طراحی باید به گونه ای باشد که کودک را به علم و یادگیری مشتاق کند.

باریسول مناسب برای دوره پیش دبستانی

برای این سن، بهترین گزینه سقف کشسان پرینتی است. نمونه ای از این سقف را در شکل 1 مشاهده می کنید. با عکس هایی از شخصیت کارتونی یا داستانی مورد علاقه وی. سعی نمایید فضایی رنگارنگ و شاد برای وی خلق نمایید.

سقف کشسان پرینتی یا چاپی

شکل 2 سقف کشسان پرینتی

 دوره راهنمایی

علایق کودکان بیشتر به سمت ماشین، حیوانات و … جلب می شود. چاپ عکسهای مناظر، نقشه جهان، الگوهای انتزاعی و … مناسب این سنین است. سقف کشسان آپشن های وسیعی را برای شما فراهم می آورد.

دوره دبیرستان

برای سنین نوجوانی باید خردمندانه تر عمل کنید! برای آنها عکس های کلاسیک مناسب است. همچنین ممکن است صحنه ای از فیلم مورد علاقه یا بند مورد علاقه آنها مناسب باشد.

سقف کشسان آسمان پر ستاره

یک طرح جهانی که اتفاقا برای تمام سنین مناسب است، آسمان پر ستاره است. هزاران ستاره روی سقف کشسان که بستر رویاپردازی را برای جوانان رویا پرداز فراهم می کند. این سازه شامل یک سیستم نورپردازی توکار است. افکت های مختلفی مانند ستاره چشمک زن و … روی آن قابل پیاده سازی است.

کدام نوع سقف کشسان برای فرزندم مناسب است؟

در انتخاب سقف، علاوه بر سن کودک، باید عوامل دیگری را در نظر بگیرید. این عوامل بیشتر از نظر روانشناسی بررسی شده است. برای کودکان بیش فعال، یک سقف تک رنگ با رنگ صورتی یا بنفش کمرنگ مناسب است. این رنگ اثر آرامبخشی دارد. همان چیزی که این کودکان بدان نیاز دارند. در کل، سقف کشسان کودکان نباید به رنگهای تند (مانند قرمز) یا خیلی زرق و برقی باشد. این موارد سبب بروز پرخاشگری در کودک خواهند شد. سعی کنید بیشتر رنگ های موجود در طبیعت مانند بژ، شیری، سبز روشن و … را انتخاب کنید. برای محیط مطالعه یا تمرین، بهترین رنگ، رنگ زرد است. این رنگ سبب افزایش تمرکز کودک خواهد شد.

تامین نور اتاق

یکی دیگر از فاکتور های مهم، تامین نور کافی و مناسب برای اتاق است. در اتاق کودکان، تنها هدف از نورپردازی، تامین نور اتاق نیست. این نور باید به گونه ای باشد که یک محیط آرام و مطبوعی برای کودک برای بازی، مطالعه، خواب و … فراهم کند. بهترین انتخاب، نورپردازی است که رنگ و شدت آن، مطابق با میل و نیاز کودک تغییر کند. استفاده از سقف کشسان چند سطحی و نورپردازی در آن، این امکان را فراهم می کند. با این سقف کشسان شما در حقیقت میتوانید اتاق را به چند قسمت تقسیم کنید: فضای نشستن، فضای مطالعه و درس، فضای بازی.