نحوه اجرای سازه چادری + اجزای تشکیل دهنده، نقاط قوت و ضعف

سازه چادری:تعریف یک چادر پناهگاهی است که از ورقهای پارچه یا سایر مواد پوشانده شده به قاب ستون ها و / یا طناب ها متصل است. بعضی از سبک های چادرها دارای حالت ایستاده و بقیه موارد با استفاده از طناب های مردانه به سهام (گیره ها) به زمین وصل شده اند. چادرها برای اولین بار به عنوان خانه های قابل حمل توسط عشایر مورد استفاده قرار می گرفت . اما امروزه کاربرد اصلی آنها برای نیروهای مسلح و اردوگاه های شغلی است. چادرهای مدرن معمولاً از مواد استوار در برابر آتش آماده شده است. پارچه الاستیک و کشش است. پارچه از استحکام کششی بسیار بالایی برخوردار است . طی 20 سال استفاده تنها چند درصد خم می شود.

مزایای استفاده از کشف سازه چادری معماری عصر جدید

  • می تواند نور طبیعی را با بار گرما متراکم پراکنده کند .(جایگزینی عالی برای پلی کربنات یا شیشه به عنوان سیستم لعاب سقف).
  • انتقال نور بیشتر در طول روز (كافی است برای كاهش نیاز به نور مصنوعی 5٪ – 20٪).
  • انرژی خورشیدی را جذب می کند (4٪ – 17٪) و باعث کاهش بار گرما می شود.
  • تعمیر و نگهداری کم در مقایسه با شیشه.
  • حداقل وقفه سایت از آنجا که سازه های غشایی در کارخانه ما تولید می شوند.
  • هیچ پیوستگی مفاصل وجود ندارد زیرا ساختارهای غشایی در یک پوست ضد آب تک می باشد.
  • برای ساخت سریع طراحی شده است.
  • دامنه بزرگتر برای پوشش بیشتر.

ساختارهای پارچه مدرن سقف نسبت به سایر اشکال مصالح ساختمانی بسیار متفاوت است. سبک بودن و تطبیق پذیری آنها در شکل و ساختار . طیف بی نظیری از گزینه های سه بعدی پویا و هیجان انگیز را پدید می آورد.

معماری پارچه نه فقط ساختارهای غموض غشایی پیچیده را از طریق مهندسی پارچه داشته . بلکه مجسمه های پارچه ای نیک منظر و بی همتاو ساختارهای سایه دار را نیز در بر می گیرد. پیمانکاران کششی متخصص معمار مدرن سقف قصد دارند تا بهترین ها را در این ظرافت های بصری به ارمغان بیاورند. همانطور که درشکل 1 مشاهده می کنید.

مدتهاست که در سازه چادری به کار برده می شود ، جایی که طناب های آن تنش را به پارچه می دهد . به ساختار چادر اجازه طاقت آوردن بارهای سنگین را می دهد . این اصول تنها در چند دهه گذشته برای ایجاد سقف کاذب پارچه ای سازگار بودند.

شکل 1:سازه چادری در عصر جدید

اجزای تشکیل دهنده سازه چادری

بیشترین مصرف آن در ساخت سازه پارچه ای در اصفهان ، پلی استر روکش PVC است . نه تنها به موجب تحکیم ، انعطاف پذیری و شفافیت عالی بلکه برای طراحی چشمگیر 15 تا 20 سال انتخاب شده است. این ماده عمدتاً برای سایبانهای بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد . طیف گسترده ای از رنگ ها و مناسب بودن آن برای چاپ نیز باعث می شود آنرا برای آگهی ها ایده آل کنید. همچنین به طور گسترده ای برای سازه های بیرونی دائمی مورد استفاده قرار می گیرد . پارچه شیشه ای پوشیده از PTFE با ایستادگی بالا ، با دوام و کم نگهداری است. بیش از 30 سال عمر design دارد.همانطور که درشکل 2 مشاهده می کنید.

از نظر شیمیایی کاملاً بی اثر بوده و در برابر رطوبت و میکروارگانیسم ها مقاوم است . همچنین دارای سایبان خوبی برای تمیز کردن پارچه مدرن سقف است.این یک مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش ، شیمیایی بی اثر ، آسان برای صیانت ، غشای کششی همه کاره است . در هر پروژه پارچه ای معماری قرار دارد. در اصل یک شکل قابل جوش از PTFE است . قدرت ، انعطاف پذیری و طول عمر و همچنین نیک منظری بی نظیر را ارائه می دهد .

شکل 2:سازه چادری و اجزای آن

مزایای سازه چادری

مقاومت در برابر چین زیاد آن باعث می شود تا سایبان های قابل تخریب و جمع شونده موثر باشد.یكی از مهمترین مزایای معماری پارچه این است كه برای ایجاد یك سازه به اجزای بسیار کمی نیاز است . نبوغ و مقیاس  ساختار چادری همان اندازه كه ساختارهای غشایی پارچه آزاد برای طرح های تخیلی ارائه می دهند ، بی حد و مرز است.

سازه پارچه ای فقط به ایجاد ساختمان های پارچه ای محدود نمی شوند. بلکه برای ایجاد سایبان ورودی و سایبان های پیاده رو بسیار مؤثر هستند. ساختار چادری اغلب به عنوان یک الهام بخش از پارچه های معماری در زمین های ورزشی استفاده می شوند.  در مقابل ، یک سقف غشایی کششی مداوم به طول 35 کیلومتر مربع نماد ، واحدهای خرده فروشی را پوشش می دهد.

ساختارچادری  تأثیر چشمگیری دارد و محیط خرید کاملاً متفاوتی را به تجربه خرید معمولی می بخشد.

معمارمدرن سقف به طور مداوم روشهای جدید و مهیج در استفاده از پارچه کششی در پروژه های بیرونی در حال تحول است . کارکنان مشتاق هستند تا امکانات پارچه را به حد مجاز سوق دهند.سازه چادری