سازه فضاکار چه تفاوتی با سازه پارچه ای دارد؟

سازه پارچه ای در اواخر دهه 1960 ، مرکز فضایی جانسون ناسا به دنبال پارچه ای سبک و غیر قابل احتراق. با دوام و به اندازه کافی قوی برای محافظت از فضانوردان در یک محیط بیگانه و گرانشی صفر بود. یک شرکت آمریکایی ، مواد شیمیایی پارچه ، بافنده و کادوی تخصصی ، در حال آزمایش با کامپوزیت های پیشرفته بود. ChemFab نخ مخصوص فایبرگلاس Owens Corning را که به طور خاص طراحی شده بود .

درون پارچه می پوشاند و سپس آن را با فرمول های سفارشی تفلون می پوشاند. پارچه مخصوص لباس فضانوردان بود. ChemFab با همکاری Owens Corning و Dupont ، پارچه را با نگاهی به سمت ساخت و ساز اصلاح و تقویت كرد. Birdair  یکی از پیشگامان سازه های پشتیبانی از هوا ، با ChemFab و تأمین کنندگان آن در انواع ساختمان های محصور در محاصره کار کرده است. اغلب هزینه های آن بین 30 تا 40 درصد کمتر از ساخت و سازهای معمولی است.

چرا یک ساختمان پارچه ای را بیش از یک ساختمان فلزی سنتی انتخاب کنید؟

محوطه ی کبیر و شفاف بزرگ و بدون نیاز به ستون های پشتیبانی. همچو:ساختمانهای فلزی سنتی ، بنابراین فضای عام قابل کاربرد تر است.

ساختمانها را می توان به راحتی گسترش داد ، به آن اضافه کرد یا جابجایی کرد. بنابراین آن را برای کلیه صنایعی که به دنبال گزینه های انعطاف پذیر هستند ، ایده آل می کند.

سقف کاذب پارچه ای شفاف اجازه می دهد تا نور طبیعی در نتیجه موجب صرفه جویی در مصرف انرژی و محیطی دلپذیر ، ایمن و چند منظوره شود. نور طبیعی باعث کاهش تراکم نیز می شود.

غشای سقف به هم پیوسته است ، بنابراین هزینه را برای مرطوب شدن و کاهش شرایط کاهش می دهد.

غشای سقف سفید گرما را منعکس می کند ، بنابراین هزینه های خنک کننده را کاهش می دهد.

ساختمان های پارچه ای هر دو دائمی هستند (دهه های پایدار) یا کاملاً قابل جابجایی هستند.

الزامات بنیاد نسبت به ساختمانهای فلزی سنتی انعطاف پذیرتر است ، بنابراین هزینه ساخت و ساز را پس انداز می کند.

هزینه های تعمیر و نگهداری کم یا هیچ ، در نتیجه صرفه جویی طولانی مدت است.

زمان کمتری برای ساخت می گذارد. ساختمانهای پارچه ای 7 تا 10 روز طول می کشد تا در مقابل ساختمانهای فلزی به طور متوسط تا 14-30 روز نصب شود. همچنین ، تحویل پس از سفارش اغلب زمان ساختمانهای فلزی است.

خوردگی کمتر. ساختمانهای پارچه ای با فولاد گالوانیزه غوطه ور ساخته شده و بنابراین فاقد خوردگی هستند. ساختمانهای فلزی سنتی اغلب طی چند سال به تعمیرات سازه یا سقف نیاز دارند.

پارچه PVC استوار در برابر شعله است. سازه پارچه ای در تهران از کلیه کدهای ساختمان و آتش نشانی رعایت شده یا از آنها فراتر رفته است.

سازه های فضا کار و طراح مشهور آن در سطح جهانی

ساختمان های پارچه ای گزینه های طراحی انعطاف پذیر بسیاری را ارائه می دهند. می توانند متناسب با نیاز شما تنظیم شوند.

تمیز کردن آسان ، نگهداری آسان و زیبایی شناسی لذت بخش است.

مدرن سقف برای تمام ساختمانهای خود ضمانت کامل ساخت و ساز 20 ساله را ارائه می دهد.

DELTA STRUCTURES، INC. یک طراح مشهور ، اصلی و طراح اصلی فریم های ساختاری و معماری فضایی است. ما نیاز به نیازهای غیرمعمول با محوریت طرح های خرپا سه بعدی .(Delta) خرپا را که در آن معیارهایی برای اشکال نامنظم و یا قرارگیری ستون قرار دارد .برآورده می کنیم. Delta Structures Inc مهندسی اولیه رایگان را به همراه خدمات طراحی و توسعه ارائه می دهد . در نهایت به راه حل با جذابیت ساختاری و کاربردی منجر می شود.

متعلق به آمریکا و بهره برداری از آن ، ما قاب های فولادی را با استفاده از مواد معتبر ایالات متحده! در قالب های مختلف طراحی سیستم ، تولید می کنیم. Delta Structures Inc طرح های سازگار LEED با محوریت سبک  اجزای سازه ای با وزن سبک . مواد بازیافتی را با تمرکز بر قابلیت انعطاف پذیری نصب ! گزینه های پایان تعمیر و نگهداری کم که کیفیت زندگی ، عملکرد و ظاهر طولانی را تضمین می کند ، ارائه می دهد.

در سازه های فضاکارInc از مشاوره تا مهندسی خدمات طراحی و ساخت کاملی را ارائه می دهد. از ساخت تا نصب ما همه این کارها را انجام می دهیم . خواه صلاحیت گواهینامه GREEN یا به سادگی ارتقاء یک ساختمان موجود را داشته باشید.

دلیل استفاده از سازه پارچه ای و  روشهای ساخت آن

معماران ، مهندسین و صاحبان ساختمان به دلیل:

  • جذابیت زیبایی شناسی
  • هزینه نسبتاً کم
  • هزینه های کم نگهداری
  • راندمان انرژی
  • استفاده از فضای مناسب

به طور فزاینده ای به سازه پارچه ای روی می آورند.

همواره ، سازه پارچه ای به یکی از دو شیوه مهیا میگردند. یا سازه پارچه ای هستند که بدست شبکه ای از کابل ها و پیستون ها! یا سازه هایی با پشتیبانی هوا صنع گردیده اند.این سازه ها از غشای خارجی و یک بوش داخلی تشکیل شده اند. فضای بین دو لایه برای حفظ دیفرانسیل فشار لازم برای استحکام سقف باد شده است. همانطور که درشکل 1 مشاهده می کنید.

این پارچه اکنون به عنوان پوششی دائمی برای مراکز خرید در سطح کشور استفاده می شود. برای استادیوم های ورزشی مانند سیلوردوم در میشیگان ، گنبد جورجیا در آتلانتا و استادیوم المپیک در رم. برای ترمینال های فرودگاه در دنور و عربستان سعودی. با توجه به شفافیت پارچه و پوشش های بازتابنده ! این سازه ها نیاز به روشنایی و هزینه خنک کننده پایین را کاهش می دهد.

مقایسه سازه پارچه ای با سازه فضاکار

شکل 1:مقایسه سازه پارچه ای با سازه فضاکار

چرا سازه پارچه ای را انتخاب می کنید؟

سازه چادری از قسم معماری نوآورانه الیاف ساخته شده هستند. اقسام جورواجور از طراحی های نیک منظری ساختمان زیبایی را نزد کاربران نهایی قرار می دهند. سازه های پارچه ای سفارشی برای پاسخگویی به موارد زیردر سراسر جهان مهندسی و ساخته شده اند.

  • الزامات ساختاری
  • استواری در برابر شعله
  • استواری در برابر آب و هوا
  • نیروی طبیعی

سازه پارچه ای مدرن سقف محصولی بسیار مفید و سازگار با محیط زیست هستند. (در بیشتر مواقع پارچه ها قابل بازیافت هستند) . به شما توانایی می دهد فضا را مدیریت کنید . همزمان خلاقیت خود را توسعه دهید. آنها نسبت به سایر ساختمان های کلاسیک یک مزیت عظیم دارند: این نسبت قدرت آنها به وزن است. یک سازه پارچه ای روکش دار شامل یک پارچه پایه بافته شده است ! که بدست پوشش در هر دو طرف تثبیت و استحفاظ می شود.همانطور که در شکل 2 مشاهده می کنید.

شکل 2:سازه پارچه ای  محصول مدرن سقف

پروژه های مدرن سقف و برنامه های سازه های فضاکار

پروژه های مدرن سقف شامل:

  • مدارس
  • ساختمان های عمومی
  • سازه های حمل و نقل
  • موزه ها
  • ساختمان های اداری

شرکت های بزرگ دیگر می باشد.

مدرن سقف در موارد زیر تبحر دارد:

  • design
  • مهندسی
  • ساخت
  • تحویل و نصب سایبانهای ورودی
  • سیستمهای پشتیبانی پشت بام
  • سازه های دهلیز
  • سایبان های عابر باریک / بزرگراه
  • سازه های حمایت پانل خورشیدی
  • سازه های وضوح تست

برنامه های سازه فضاکار

ساختمانهای ترمینال یکپارچه با تعدادی نوآوری ساختاری  designشده اند. ویژگی اصلی ساختار فرودگاه پوشش سقف بلند آنها با فاصله انبوه ستون است.

– ساختارهای تجاری و صنعتی

– سالن اجتماعات

– چراغ آسمان

سایه بان

– غرفه های عوارض

– سالن های نمایشگاهی

– استادیوم های ورزشی (سازه پارچه ای)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.