چرا به سقف کشسان، باریسول می گویند؟

پوسته کشسان

سقف کشسان با سیستم نور پردازی

سقف چند سطحی

مزایا آن نسبت به سقف های قدیمی چیست؟

باریسول در چه اتاق هایی میتواند نصب شود؟

شکل 1 سقف کشسان با نورپردازی

شکل 2 سقف کشسان چند سطحی نورپردازی شده

هر گونه سقف غیر گچی، یک سیستم سقف معلق است. لذا سقف کشسان یا باریسول نیز یک نوع سقف معلق اند. تفاوت این سقف با سایر گونه های سقف معلق، تنها خاصیت کشسانی آن می باشد. نصب آن یک پروسه بسیار سرراست است. پیش از نصب اجزا، دیوارها، کف و سیم کشی ها باید تکمیل شده باشند. البته خبر خوب این که نیازی به تخیله منزل یا جابجایی اثاثیه نیست! با توجه با اینکه از سیمان، رنگ و … استفاده نمی شود، در انتها نیاز به تمیزکاری نیست. این تنها یکی از چندین ویژگی مثبت باریسول نسبت به سقف های قدیمی است. سقف کاذب لاکر (lacquered)، با لایه محافظی از جنس پلی اتیلن جلا داده شده است. این روکش براق، سقف را در مقابل آسیب های فیزیکی و گرد و غبار حفاظت می کند. سقف را از اجسام نوک تیز محافظت کنید.

چرا به سقف کشسان، باریسول می گویند؟

این اشتباه اکثرا پیش می آید. وقتی برندی در تولید کالایی موفق ظاهر می شود، این اتفاق رخ می دهد. در حقیقت به جای اسم کالا، نام برند را برای نام گذاری دسته کالا به کار می برند. برای مثال اتود تنها یک برند تولید کننده مداد فشاری است. افراد زیادی مدادفشاری ها را با «اسم» اتود می شناسند نه با «برند» اتود! در حالیکه اتود نام برند تولید کننده کالاست است نه نام خود کالا. باریسول نیز شرکت تولید کننده سقف کشسان است که اشتباها، سقفها به این نام خطاب می شوند. نمونه ای از سقف با نورپردازی را در شکل 1 مشاهده می کنید.

سقف کشسان با سیستم نورپردازی

شکل 1 سقف کشسان با نورپردازی

پوسته کشسان

برای انتخاب جنس پوسته کشسان در نمونه سقف کشسان دست مان باز تر است. این امر بدلیل تنوع بالای جنس، ضخامت، رنگ و نوع پی وی سی هاست. بسیاری از سازندگان از پی وی سی قابل بازیافت و ضد اشتعال با ضخامت 0.2 م.م استفاده نمایند. پی وی سی ها میتوانند مات، شفاف، نیمه شفاف، ساتن و متالیک باشند. انواع نیمه شفاف آن ها در لامپ ها و پروژکتور ها کاربرد دارد. پی وی سی ها را میتوان رنگ کرد یا طرح های دلخواه روی آن چاپ کرد. سقف کشسان پرینتی به همین روش تولید می شود. سقف کشسان ها کاملا ضد آب، قابل شستشو و غیر قابل نفوذ در برابر بخارات آب هستند.

سقف کشسان با سیستم نور پردازی

اگر سیستم نور پردازی ویژه ای در باریسول بکار رفته باشد، مراحل دیگری نیز باید انجام شود. در این مرحله مکان لامپ ها و سیستم کشف یا اطفا حریق علامت گذاری می شوند. هر اجزا دیگری، قبل از مرحله آخر نصب، باید در این مرحله نصب شوند. پس از تکمیل نصب این تجهیزات، تست درستی عملکرد از آن ها گرفته می شود.

سقف چند سطحی

سقف چند سطحی نوعی سقف کشسان است. سقف چند سطحی همانطور که پیداست از چند سطح تشکیل شده که روی هم ثابت می شوند. لایه ها هر کدام میتوانند رنگ یا برش های متفاوتی داشته باشند. با استفاده از دستگاه های برش، با طرح های دلخواه مشتری، عموما لایه ی رویی برش داده میشود. حال این لایه روی لایه زیری نصب می شود. لایه زیری معمولا رنگی یا طرح دار است. ترکیب این دو جلوه زیبایی به منزل تان می دهد. نام دیگر سقف چند سطحی، سقف اپلای است. با سقف اپلای طرح های سه بعدی خارق العاده ای میتوان خلق کرد. نمونه ای سقف چند سطحی با نورپردازی را در شکل 2 مشاهده می کنید.

سقف کشسان چند سطحی نورپردازی شده

شکل 2 سقف کشسان چند سطحی نورپردازی شده

مزایا آن نسبت به سقف های قدیمی چیست؟

خب اکنون بیایید مزایای این سقف ها را در مقایسه با سقف های قدیمی بررسی نماییم. بنظر من این مزایا آشکارند:

  • لایه رویی سقف کشسان برعکس سقف های گچی و سیمانی کاملا صاف و صیقلی است؛
  • رنگ و طرح این سقف ها ماندگاری بالایی دارد! نیازی نیست شما دیوارتان را به دلیل کمرنگ شدن یا خط خطی شدن سالی دوبار رنگ کنید!
  • این سقف ها ترک نمی خورند یا بر اثر فرسودگی فرو نمی ریزند؛
  • این سقف ها زنگ نمی زنند! طعمه موریانه ها واقع نمی شوند! حتی در محیط های مرطوب نیز به خوبی دوام می آورند؛
  • اگر از سقف کشسان براق استفاده کنید، بدلیل رفلکس فضا در سقف، منزل شما بزرگتر جلوه میکند.
  • نصب آن نیاز به آمادگی اولیه ندارد. اگر یکباره خواستید سقف سنتی خود را عوض نمایید، به آسانی یک سقف کشسان در اصفهان سفارش دهید.

باریسول در چه اتاق هایی میتواند نصب شود؟

سقف کشسان با توجه به دوام بالا و تنوع زیاد، برای انواع اتاق ها قابل استفاده می باشد. همچنین این سقف ها شکل پذیری بسیار بالایی دارند. با آنها میتوان انواع طرح های سه بعدی و خلاقانه را پیاده کرد. به دلیل مقاومت بالای آنها در محیط های مرطوب، حتی میتوانند برای حمام نیز انتخاب خوبی باشند.