سقف کشسان با رنگ های بوهمین

باریسول و سایر وسایلی که در دکوراسیون می توانید استفاده کنید

اسباب اثاثیه

چراغ ها و اکسسوری ها

شکل 1 باریسول ساده

شکل 2 سقف کشسان

سقف کشسان و ترکیب آن با نقش های بوهمین | دکوراسیون بوهمین چیست؟

درباره دکوراسیون بوهمین (Bohemian) میخواهیم اطلاعاتی به شما بدهیم. این دکوراسیون مناسب افرادی است که میخواهند محیط زندگی شان پر از حس زندگی و آیتم های رنگی باشد. این زیبایی ها با احساسات در می آمیزند و ترکیبی آرامش بخش و منحصر بفرد را پدید می آورند. در تمام اتاق های سبک بوهمین، آیتم های یکسان و مشترکی به چشم می خورند. با این وجود هیچ گاه دو اتاق دقیقا مانند هم پیدا نمی کنید! مهمتر از همه این که سقف کشسان نیز کاملا میتواند در این سبک جای گیرد.

چه افرادی سبک بوهمین را انتخاب می کنند؟

این سبک بیشتر انتخاب افرادی است که که میخواهند زندگی غیر معمول و متفاوتی با بقیه داشته باشند؛ مانند افرادی که دائما در سفرند، کولی ها، نویسنده ها و … . این سبک تلفیقی است از اشیا، رنگ ها و الگوهای متفاوت از کشور های دنیا. اگر دنبال سبکی هستید که هیچ قاعده و قانونی نداشته باشد و محدودیتی ایجاد نکند، بوهو را انتخاب کنید. سقف کشسان را نیز با آن درآمیزید.

سقف کشسان با رنگ های بوهمین

در این سبک هیچ قاعده یی در چینش و انتخاب رنگ وجود ندارد؛ اما میتوان گفت الگوهایی وجود دارند که به ما می گویند چگونه باید عمل کنیم. در سبک بوهو بیشتر رنگ های گرم و تندی که در مادر طبیعت یافت می شوند کاربرد دارند. رنگ هایی مانند انواع طیف قهوه ای، سبز و طوسی بعنوان رنگ های پایه؛ بنفش، نارنجی آتشین و آبی پررنگ برای المان ها و اکسسوری ها. ترکیب رنگ های متضاد و تند این سبک را از بقیه سبک ها متمایز می کند. طرح های جدید سقف کشسان را با سبک بوهو درآمیزید؛ میتوانید از رنگ های تند برای طرح آن بهره گیرید.

کلید این سبک این است که همه چیز را باهم ترکیب کنید! همین عدم تلفیق و جور شدن چیزی است که سبک بوهو را می سازد. از در و دیوار دارایی بافی های کمبوجیه ای یا دست سازه های آسیای مرکزی را آویزان کنید. طرح سقف کشسان خود را نیز بوهو انتخاب کنید! طرحی با الگو ها و رنگ ها متعدد و شلوغ. برای روی مبل ها و اطراف گلدان نیز دست سازه های پارچه ای تهیه کنید و قرار دهید. اگر به نظر شما فضا خیلی شلوغ شده است، بدانید که باید همین طور باشد! نکته ی وجود دارد که برای جلوگیری از شلوغی بیش از حد باید بدان توجه کنید! اگر به تمامی از المان های شلوغ استفاده کرده اید، رنگ دیوارها را سفید و ساده انتخاب کنید. البته انتخاب باریسول ساده ای مانند شکل 1 نیز از شلوغی ها می کاهد.

باریسول-ساده

شکل 1 باریسول ساده

باریسول و سایر وسایلی که در دکوراسیون می توانید استفاده کنید

برعکس سبک مینیمال، سبک بوهو با شعار «هر چه بیشتر بهتر» جلو می رود! کلید ایجاد دکوراسیون بوهو، ترکیب و تلفیق است. منسوجات طبیعی و خشن مانند کناف و کرباس می توانند با محصولات لطیف تر مانند ابریشم ترکیب شوند. وسایلی که انتخاب می کنید باید قدیمی بنظر برسند؛ نیازی نیست زوار در رفته باشند اما نباید از تمیزی و تازگی نیز برق بزنند! از مکرومه، سوزن دوزی، کوبلن دوزی و … زیاد استفاده کنید.

اسباب اثاثیه

وسایلی که در این سبک کاربرد دارند، عموما در مغازه ها یافت نمی شوند. شما نمی توانید به یک مغازه رفته و تمامی وسایل مربوط به دکوراسیون بوهو را خریداری کنید. همانطور که گفته شد این وسایل از فرهنگ های متفاوت گردآوری شده اند؛ بنابراین در طول زمان و از یک سری مغازه های خاص و وینتج باید تهیه شوند. هر وسیله باید بسیار خاص باشد و داستانی پشت خود داشته باشد! اگر به خرید علاقه دارید، بروید و مدت ها در مغازه ها بگردید. به عتیقه فروشی ها سر بزنید و پای حرفهای پیرمردان بنشینید. شاید سقف کاذب در این موضوع زیاد گنجانده نشود!

مهمانان تان قطعا وایب بوهو را دریافت می کنند؛ از رنگ های شادی که بکار برده اید لذت خواهند برد. استایل بوهو باید حس «یه دقیقه بنشین با من یه چای بخور و برو» را در افراد ایجاد کند؛ بنابراین مهمترین فاکتور را فراموش نکنید؛ کاناپه ی گرم و نرم دو یا سه نفره با رنگی تند و دلگرم کننده.

در نهایت شاید به نظر برسد که سقف کشسان و سبک بوهو باهم در تضاد باشند! اما با انتخابی درست مانند شکل 2 می توانید این تضاد را از بین ببرید.

سقف-کشسان

شکل 2 سقف کشسان

چراغ ها و اکسسوری ها

انتخاب درست نور و چراغ، می تواند دکوراسیون بوهو منزل شما را تکمیل کند. بجای استفاده از لوستر های زینتی و قیمتی، از لامپ های رومیزی و شمع استفاده کنید! بهره گیری از طبیعت در این سبک بسیار مهم است. طبیعت را به منزل راه دهید. از گیاهانی مانند سرخس و عشقه خصوصا در سقف سرویس بهداشتی استفاده کنید. گیاهان هم کیفیت هوا را بهتر می کنند هم نشاط به همراه می آورند. نور طبیعی نیز علاوه بر اینکه افسردگی را کاملا از بین می برد، با سبک بوهو خوب ست می شود.