نحوه شستشو و تمیزکردن سازه پارچه ای چگونه میباشد؟

محافظت از سازه پارچه ای در معماری، یکی از ابعاد دارای اهمیت به منظور به حداکثر رساندن طول عمر و عملکرد آن است. یک تفاوت مهم بین انواع ساختار و نگهداری مورد نیاز وجود دارد. سقف کاذب کششی در سازه های پشتیبانی شده از هوا به طور کلی شرایط لازم برای تعمیر و نگهداری را دارند. حتماً موارد مورد نیاز تعمیر و نگهداری را مطابق با تهیه كننده ساختار سازه پارچه ای در اصفهان بیان كنید. در زیر، ما عمیق تر به چگونگی تمیز کردن سازه پارچه ای خود می پردازیم.

تمیز کردن سازه پارچه ای

برخی از این الزامات ممکن است شامل بازرسی روزانه، ماهانه یا سالانه، دفعات تمیز کردن، تعمیر و مواردی باشد. در صورت به خطر افتادن ساختار، چه کاری انجام دهند.  ساختارپارچه ای خود را در وضعیت خوبی قرار دهید. برای نگه داشتن سایبان سازه چادری، تمیز کردن و نگهداری آن بسیار حیاتی است. بنابراین، اگر می خواهید ساختار پارچه ای شما در همان کیفیت نصب باقی بماند! (از این طریق طول عمر آن افزایش می یابد). مدرن سقف ساختار خود را توصیه می کند.همانطور که در شکل 1 مشاهده می کنید.

برای هرگونه تمیز کردن یا تعمیر و نگهداری مطابق با عملیات و کتابچه راهنمای تعمیر و نگهداری توصیه می کند. فرکانس نگهداری و تمیز کردن به عوامل مختلفی بستگی دارد. مانند فرم سایبان، محل قرارگیری آن نسبت به منابع کثیف / زباله! (مانند درختان برای سایبانهای بیرونی و مجاری تهویه هوا برای سایبانهای داخلی). میزان دیگر آلودگی هوا. به عنوان یک دستورالعمل کلی توصیه می کنیم سایبان را تمیز و چک های نگهداری سالانه انجام شود. باز هم، این فرکانس در دفترچه راهنمای عملیات و نگهداری (کتابچه راهنمای O&M) پیشنهاد می شود. این کتابچه راهنمای کاربر شامل چکیده ای از کنترل های عمومی و خاص تعمیرات و جهت های تمیز کردن پارچه است. پس از اتمام بررسی تعمیرات، مشخص شد که تمیز کردن سایبان لازم است موارد زیر موارد زیر باشد:

  • سازه های پارچه ای بیرونی
  • سازه های پارچه ای درونی
سازه پارچه ای قابل شستشو

شکل 1: سازه پارچه ای

سازه های  داخلی

برای سایبان های داخلی، ساختمان کلی خاک با توجه به کاربرد آن متفاوت است. سایه بان های زیر پله ها ممکن است در معرض نشت مواد غذایی و نوشیدنی قرار داشته باشند. در حالی که یک سایبان پارچه ای در فضای پشت بام ممکن است. باعث ایجاد گرد و غبار در سطح بالای پشتی به همراه مگس ها و حشرات مرده شود. تجهیزات مکانیکی مانند هوای گرم. واحدهای انتقال هوا همچنین می توانند بسیاری از هوای غالباً کثیف را که ممکن است. راه خود را بر روی پارچه پیدا کند جابجا کنند. همانطور که در شکل 2 مشاهده می کنید.

بنابراین در نهایت فرکانس مورد نیاز تمیز کردن متفاوت است.برای سازه های داخلی طیف گسترده ای از پارچه ها بسته به طراحی مورد نیاز استفاده می شود. بنابراین مراحل تمیز کردن بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، پارچه های ضد آفتاب به طور کلی مشبک با روکش pvc“>روکش PVC هستند. به همین دلیل اغلب لازم است که جارو برداشته و پایین بیایند. در حالی که پارچه های صوتی ممکن است نیاز به شستشو داشته باشند؛ بنابراین روش خاص شغلی باید با مدیر پروژه شما مورد بحث قرار گیرد. تا این اطلاعات در دفترچه راهنمای O&M صادر شده در پایان کار گنجانده شود. ما همیشه برای هرگونه مشاوره یا راهنمایی در زمینه نگهداری در دسترس هستیم .

سازه پارچه ای و تمیزکردن

شکل 2: سازه پارچه ای

سازه بیرونی

خاک بر روی یک سازه پارچه ای بیرونی برای سایبان های خارجی، ساخت و ساز کلی خاک از گرد و غبار پدید می آید. آلاینده های هوا در اثر ترافیک و ساخت و سازها و همچنین ریزش برگ از درختان و درختچه ها است. خاکی که روی سایبانهای افقی یا مسطح قرار دارد. به عنوان یک قاعده کلی، سایبانهای بیرونی برای کاهش سایش عناصر تنشی و سایر فیکسهای مکانیکی. به بهترین وجه در محل تمیز می شوند. این ممکن است به معنای تجهیزات مناسب برای دستیابی به قسمت بالای سازه باشد. اما در بسیاری از مواقع می توان از خود پارچه استفاده کرد تا امکان تمیز کردن فراهم شود. در مواقعی که سایبان باید از بین برود و به دور از محل تمیز شود. همیشه توصیه می کنیم قبل از برداشتن با ما مشورت کنید تا مطمئن شوید دنباله خاصی از برداشتن دنبال می شود.

در همان هم‌زمان با بازرسی از پارچه، باید قاب و اتصالات نیز بررسی شود. هرگونه خرابکاری، خستگی بیش از حد و سایر آسیب های بیرونی را بررسی کنید. به طوری که رکوردی برای هرگونه مسئله یا نگرانی در نظر گرفته می شود.

ارائه خدمات مدرن سقف

البته مدرن سقف می تواند خدمات لازم جهت تمیز کردن هرکدام از گزینه ها را در اختیار شما قرار دهد. کل مراحل را طبق نیاز انجام دهد.

مدرن سقف به شما اطمینان سالانه را می دهد که سایبان شما برای عمرطولانی روش تمیز کردن ساختار غشایی شامل شستشوی پارچه ها با استفاده از آب صابون و برس نرم را داراست. صابون یا مواد شوینده ای که توسط سازندگان پارچه تأیید شده است. سازه پارچه ای