سقف کشسان

سقف کشسان چیست ؟

سقف کشسان | فرق کناف و کشسان

مدرن سقف | جنس این سازه چیست؟

انواع پارچه های باریسول چیست؟

سقف کشسان | علت نامگزاری

مدرن سقف | انتصاب

شکل 1 سقف کشسان

شکل 2 مدرن سقف

سقف کشسان

باریسول چیست ؟

مدرن سقف یکی از بروز ترین انواع باریسول است که در حال توسعه میباشد. باریسول از کنافی از نوع PVC تولید میگردد که شامل خاصیت کششی نیز میشود. این بدان معناست که میشود با گرم کردن پارچه، آنرا به اندازه ی مورد نیاز کشید. و پس از کشش آنرا بروی سازه های ویژه ای منصوب کرد. از مدرن سقف میشود تحت عنوان پوششی دیواری نیز بهره برد. در این استفاده به آن دیوار کشسان میگویند. مدرن سقف و سقف کشسان دارای خاصیت نور افشانی نیز میباشند. به این معنی که نور را در میزان لازم تنظیم میکنند. که این ویژگی خود به زیباسازی محیط و سازه کمک فراوانی میکند.

در ذیل شما میتوانید تصاویری از این محصول را در شکل 1 سقف کشسان مشاهده نمائید.

سقف کشسان

شکل 1 سقف کشسان

سقف کشسان | فرق کناف و کشسان

جرم، حفظ، تمیزی و ویژگی قابل شست و شو، تنوع رنگ و طرح از ویژگی های بارز این سازه اند. احتمالا برایتان این مسئله بوجود آمده است که مدرن سقف چی میباشد. سازه چادری را میتوان میشود از بروز ترین نوع طرح های باریسول یاد کرد. این سازه از جنس PVC تولید میگردد که شامل قابلیت کششی بودن میباشد. در قسمت قبل توضیح دادیم که چگونه این خاصیت به ما کمک میکند. پس ما باید از آن بهره برده و استفاده ی مفید را ببریم.

مدرن سقف | جنس این سازه چیست؟

جنس سازه مدرن سقف از %97  PVC و 6% پلاستی سایزر و %8 اضافات استاندارد ساخته میگردد. پلاستی سایزر همان ماده ای است که باعث وجود خاصیت کشسانی در سازه میشود. ضخامت سقف کشسان در اصفهان از 0.19  تا 0.27  mm میباشد. که این اندازه آنرا جزو متریال های خیلی نازک قرار میدهد. این سازه ها بخاطر وجود زینک اکساید، که نابود کننده و پاکساز باکتری وقارچ میباشد. این مواد آنتی باکتریال به حساب میایند. البته سازه به دلیل وجود کلر در فرمولاسیون آن، سقف کشسان خاصیت ضد حریق را دارا میشود. که اصطلاحا به این خاصیت نسوز بودن مدرن سقف میگویند.

انواع پارچه های باریسول چیست؟

سقف کشسان به انواع مدرن سقف کدر، saten، آینه ای، ترنسپرنت، فضایی، برلیانت دسته بندی میگردند. در بین این سازه ها، مدرن سقف lacer شامل انواع رنگ های زیبا میباشند. این تنوع رنگ چیزی در حدود بیش از 165 رنگ میباشد. نکته ی مهمی که در مدرن سقف ها وجود دارد اینست که قابلیت چاپ تصویر را دارا میباشند. ایرادی که قبلا در چاپ باریسول با آن مواجه بود، پهنای چاپ نسبتا کم آن بوده است. ولی ما این موعظل را با گروه صنعتی مدرن سقف حل کردیم. حل این مشکل با چاپگر UV حل کرده ایم. این سیستم اولین سیستم چاپ با پهنای 5.30 متر میباشد که در ایران وجود دارد. با استفاده از این دستگاه چاپ سقف کشسان میتواند در پروژه های بسیار عظیم، سازه ی label را بشکل یکدست و بی درز نصب نمود.

سقف کشسان | علت نامگزاری

از آنجا که جنس پارچه ی این مدرن سقف را مواد ارتجاعی تشکیل میدهند، میتوان از آن بهره برد. به اینشکل که با گرمادهی به آن، میتوان سایز سقف را به شکلی که مورد نیاز ماست در آورد. نام این ویژگی همانطور که قبلا هم گفته شد، ویژگی کششی در سقف های باریسول میباشد. ویژگی کشسانی در موقع نصب به این شکل است که سازه، در حین چیده شدن به اندازه ی 8% کمتر از سایز اصلی در سقف چیده میشود. پس بعد از پایان برش باید با استفاده از روش گرمادهی، آنرا به اندازه ی 9% بکشیم. این کار را برای آن انجام میدهیم که نیازمان برطرف شود.

شکل 2 مدرن سقف میتواند نمائی از این محصول را به شما به نمایش بگزارد.

سقف کشسان

شکل 2 مدرن سقف

مدرن سقف | انتصاب

به منظور انتصاب سقف کشسان باید از ابزار خاصی بهره برد. ابتدا قالب های مخصوص به اطراف جای انتصاب، رل و پلاک میگردند. بعد از آن با بهره مندی از نقال چسبنده، چهار سمت سازه بشکل تعلیق یافته نگهداری میگردد. اینجاست که فرایند گرمایش به وسیله ی المنت های مخصوص انتصاب مدرن سقف شروع میگردد. ولی المنت باریسول چه چیزی میباشد؟ المنت های مدرن سقف با بهره مندی از جهت و شتاب درجه ی هوای ویژه، دمایی که نیاز است را مهیا مینماید. المنت های مخصوص سازه چادری با المنت مدرنی دیگه از لحاظ جهت پرتاب هوا متغیر میباشد.

این المنت به واسطه ی اندازه ی تعیین شده ای از مدرن سقف. به گونه ای که دما باعث از بین رفتن سازه نگردد. دقت کنید فردی دیگه به واسطه ی چاقوهای خاص انتصاب سازه چادری آغاز کردن که این مرحله را به پایان برسانند. این عمل با کناره های سازه آغاز شده و بعد از اون باید بقیه ی بخش های سایت رو نصب کنیم. پایان کار سازه ای که 100% یکدست، بی کجی و بیرون زدگی باید باشد. همه ی جرز های میان سازه و جدار به وسیله ی جایگیر احاطه میگردد. این کار هم برای اینست که از داخل شدن موجودات و دیگر آلاینده ها و مشکلات پیشگیری کند.

در پایان کاری که باید انجام دهیم اینست که برای تهیه ی سقف کشسان به کمپانی مدرن سقف مراجعه نمائیم.

میتوانید با کلیک بر روی کلمات زیر مطالب مرتبط با آنها را نیز مشاهده نمائید.

سقف جیر

پارچه بادی

آلاچیق مدرن

سایبان برقی

سازه نورپردازی