سقف کشسان در معبد دانشگاه کمبریج

شکل 1 سقف کشسان در معبد دانشگاه کمبریج

سقف کشسان و کاربرد آن در مکان های عمومی در دیگر کشورها

معبد دانشکده کینگ در دانشگاه کمبریج

در یک ایونت خیریه که در دانشگاه کمبریج برگزار شد، یک آرتیست فرانسوی کار جالبی انجام داد. میگوئل چاولیر، با طرحی که اجرا کرد، همگان را مجذوب نمود. این آرتیست معبدی از این دانشگاه را که متعلق به قرن شانزده و بسیار قدیمی بود، تماما متحول کرد. وی به کمک سقف کشسان و فناوری های مربوط به آن، طرح یک کهکشان را ساخت و پرداخت نمود. این طرح را در شکل 1 مشاهده می کنید. در حقیقت افرادی که در آن ایونت شرکت کرده بودند، بیشتر برای دیدن هنر ذهن این هنرمند آنجا بودند.

سقف کشسان در ایستگاهی در تایوان

این مکان که عملا یک ایستگاه مترو است، از لحاظ بصری چیز فراتری را به مشتریان عرضه می کند. گفته می شود این سقف، بزرگترین سقف شیشه ای در جهان می باشد. عکس آن را در شکل 2 مشاهده می کنید. برای جواب سوال سقف کشسان چیست، باید بدانید که این مفهوم اصلا در کلمات کم و ساده ای خلاصه نشده. برای مثال سقف گفته شده متشکل از 4500 پنل مجزا می باشد! این سقف خارق العاده و ظریف، توسط طراح ایتالیایی Narcissus Quagliata ساخته شده است. این آرتیست خلاق، اثر خود را با این عنوان نامگذاری کرده است: «هوا، آتش و زمان»! جالب است بدانید زوج های زیادی مایلند مراسم عروسی خود را در این مکان عمومی برگزار کنند! احتمالا دلیل تمایل آنها، مجلل بودن مکان و شباهت نسبی آن به کلیسا می باشد.

باریسول در ایستگاه مترو تایوان

شکل 2 باریسول در ایستگاه مترو تایوان

سقف کشسان سه بعدی گیم نتی در برامپتون

این پروژه توسط شرکت laqfoil ساخته و پرداخته شد. این پروژه در حقیقت پروژه سنگین و چالش برانگیزی برای آنها بود. صاحب گیم نت میخواست حدود 30 تلویزیون را روی دیوارها نصب کند. مشکل اصلی تعداد زیاد پنجره های موجود در فضا بود. طبیعتا محیط گیم نت هرچه تاریک تر باشد بهتر است. به علت وفور پنجره ها، بازتاب نور در تلویزیون ها مشخص میشد و اسکرین به درستی قابل مشاهده نبود. راه حل این شرکت، خلق یک سقف کشسان سه بعدی بود. بدین ترتیب یک محیطی کاملا مطابق با سلیقه صاحب آنجا ساخته شد. انواع این سقف ها برای سقف سرویس بهداشتی و سقف کشسان آشپزخانه نیز قابل استفاده اند.

جلوه های ویژه نورپردازی با باریسول

روش های گوناگونی برای نورپردازی فضا وجود دارند؛ نورپردازی سقفی، نورپردازی توکار (درون سقفی) و … . تمامی این تجهیزات بر روی سقف کشسان نیز قابل پیاده سازی است. برای مثال میتوانید در گونه مات این سقف ها از نورپردازی سقفی استفاده کنید. گمان نبرید چون نام آن «مات» است، با استفاده از آن محیط کم نور خواهد بود! با وجود مات بودن، این سقف تا 81% نور را از خود عبور داده و پخش می کند. حتی میتوانید با لامپ های ال ای دی نقطه ای، افکت چشمگیری را برای فضا بیافرینید. نوع نیمه شفاف این سقف ها نیز نور را تا حدودا 75% از خود عبور میدهد.

فکر خود را محدود نکنید!

باریسول خود را با هر جایی وفق خواهد داد؛ مثلا یک محیط کامرشیال مانند غرفه ای را در نظر بگیرید. سقف های کشسان هم کاوری منحصر بفرد برای سقف و دیوار کاربرد دارند؛ اما قضیه تنها به اینجا ختم نمی شود. به وسیله تکنولوژی خلق سقف کشسان، میتوانید اجسام سه بعدی هم بسازید! اجسامی که جلوه ای از کاری که می کنید هستند. یا حتی تنها برای جلب توجه مشتری ها وسط محیط قرار گرفته اند. حال به یک محیط اداری و رسمی برویم. اولین فایده ای که این سقف برای این مکانها به ارمغان می آورد، پنهان کردن تجهیزات و سیم های رو در و دیوار است. به علاوه جلوه ای رسمی و اداری مانند برای محیط فراهم می کند. مثال سوم مطب پزشکان یا پذیرش بیمارستان هاست. در چنین مکان هایی که معمولا افراد مضطرب حضور می یابند، ساخت محیطی مطبوع بسیار حیاتی است.

انگار نه انگار که سقف ثانویه ای وجود دارد!

تمامی اجزا به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که تا حد امکان کمترین پشتیبانی و خدمات پس از فروش مورد نیاز باشد! گذر زمان ممکن است خودتان را پیر کند اما هیچ تاثیری روی سقف کشسان تان نخواهد داشت. از متریال کاملا بهداشتی در ساخت آن استفاده شده است لذا کاملا مناسب بیمارستان هاست. تمامی محصولات کاملا ضد آب و رطوبت اند؛ بنابراین برای استخر، سونا و سقف سرویس بهداشتی مدرن نیز کاملا مناسب اند. شاید گمان کنید با داشتن سقف ثانویه، امکان دسترسی به سقف اصلی تماما مسدود شده است! هرگر اینگونه نیست. شما با یک تماس میتوانید از ما بخواهید که سقف شما را به کلی برداریم. اگر تجهیزات زیرین به سرویس نیاز دارد، آن را موقتا برای شما حذف و سپس دوباره نصب نماییم.