سقف کشسان

سقف کشسان چیست؟

علت نام گذاری سقف کشسان

نور و نور پردازی در مدرن سقف

انواع پوشش های قابل استفاده در مدرن سقف

نحوه نصب و ایجاد سقفهای کشسان

خدمات و ضمانت باریسول

شکل 1 سقف کشسان

شکل 2 مدرن سقف

سقف کشسان

سقف کشسان چیست؟

مدرن سقف فرآور گونه ای سقف کاذب بوده که متشکل از لایه رویی مدرن سقف و یک مسیر فلزی میشود. از سقف کشسان قادریم برای پوشاندن دیوار نیز استفاده نماییم. مدرن سقف را اولین بار شرکت باریسول ابداع و نو آوری کرد و هم اکنون اکثر کشور های دنیا از جمله ایران از این روش بسیار عالی. توجیه پذیر و اقتصادی برای پوشش های داخلی ساختمان بهره میبرند. این نوع پوشش اگرچه نام سقف را به دنبال خود میکشد اما تنها در سقف اجرا نمیشود و پوششی برای اشیا یا لوازم سه بعدی نیز میباشد.

علت نام گذاری سقف کشسان

گونه ای پارچه پی وی سی منعطف با تاب و تحمل بالا و مقاوم، ماده اصلی و تشکیل دهنده مدرن سقف است.

همانطور که در شکل 1 سقف کشسان مشاهده میکنید، میتوان به نمونه هایی از این مورد توجه کرد.

این نوع pvc به وسیله قلابی در اطراف سازه بر روی مسیر فلزی سوار میشود. و پارچه پی وی سی را روی سقف استوار کرده و از عوض شدن حالت کنونی آن پیشگیری می نماید. در هنگام نصب پوشش به وسیله دستگاهای گرمازایی که از فاصله یکی دو متری حرارت را به پارچه منتقل کرده است و به سقف کشسان اصفهان معروف شده است.

مدرن سقف

شکل 1 سقف کشسان

نور و نور پردازی در مدرن سقف

نور پردازی از ارجمند ترین بخش سقف کشسان در اصفهان است. باریسول قادر است سه نوع نور پردازی را متنوعا ارائه کند. نورپردازی از زیر این قوه را به پارچه کشسان میدهد که نور را یکدست و یک نواخت در فضا پخش کند. همچنین پوشش کششی در معبر نور طبیعی بر روی سقف کشسان بسته به نوع پارچه ای که استفاده میشود مات یا براق قابل تنظیم است.

انواع پوشش های قابل استفاده در مدرن سقف

پوشش های متداول باریسول عبارت اند از:

سقف کشسان براق:

نوعی از گونه های مخصوص باریسول است که به انواع براق شناخته شده است. نور را افزون تر گذر می دهد و فراوان ترین گستره پخش نور را دارد.

باریسول مات:

پارچه کشسان مات دارای توزیع ذنور کاملا یکنواختی است اما میزان دعبور نور ان کمتر از مدرن سقف براق است این نوع سقف کشسان برای طرح های بسیار ساده مناسب هستند.

نورگذر:

در این نوع سقف کششی که به نوع شفاف شهرت دارد بیشترین شفاف برای گذر نور وجود دارد. از این نوع برای محوطه یی که نیاز به گذر نور آفتاب است استفاده میشود.

سقف کشسان پارچه ای:

پربها ترین انواع این سقف ها گونه پارچه ای آن است که خوش طبع می باشد. برای فضا های بسیار شیک بیشتر استفاده میشود.

مشخصات پوشش مدرن سقف:

ضخامت این نوع از 0.8 تا 1 م.م متغیر است. وزن آن نیز نیم کیلو درهر متر مربع است. نکته قابل توجه تحمل وزن بالای این سازه هاست. وزنی حدود 200 کیلوگرم را میتواند تحمل کند.

از آپشن های دیگر سقف کشسان به تنوع و ضد حریق بودن پارچه ی ساخت باید اشاره کرد. انواعی که در بازار است شفاف، نیمه شفاف، مات و براق می باشند. همچنین میتوان روی آنها نماد و طرح هایی را چاپ کرد.

نوع مخصوصی pvc، جز اصلی این سقف می باشد. در بین سقف های کاذب، سقف های کشسان انحصارا قابلیت استفاده در منازل، مجتمع ها اعم از تجاری پزشکی و … را تواما دارد.

نحوه نصب و ایجاد سقفهای کشسان

سقف های کشسان در هر ابعاد و مساحت می تواند ساخته و پرداخته شود. این مزیتی است که سقف های کشسان را مهم میکند. همچنین این نوع سقف ها در محیط نصب میشوند. بنابراین میتوانند به سادگی هرنوع تاسیساتی را در پشت خود پنهان کنند. این کار را نیز بدون نیاز به نگهدارنده انجام میدهند.

شما میتوانید نمونه هایی از مدرن سقف را در شکل 2 مدرن سقف مشاهده نمائید.

بین دیوار یا سقف اصلی و اجزای این سقف ها، روی گچبری ها. ریلی بعنوان پایه و نگهدارنده اصلی سقف نصب می شود. بستگی به نوع سازه، روی این ریل گیره هایی نصب می شوند. در اصل این گیره ها هستند که سبب ایجاد حالتی، که به آن کشسانی گوییم، شده و پارچه را از طرفین کشیده و نگه می دارند.

میتوان گفت که تقریبا تمام انواع پوشش های کششی که بر روی سقف ها یا دیوار ها نصب میشود از همین روش استفاده میکنند. اما لازم به ذکر است که در طرح های ازاد و همچنین سه بعدی نیاز به اسکلت یا نگهدارنده های متفاوت است.

سازه پارچه ای و محافظت از پشت بام

شکل 2 مدرن سقف

خدمات و ضمانت باریسول

ضمانتی که ما برای شما به ارمغان آورده ایم، تمایز ما از رقباست. مدرن سقف با در دهه های آتی سابقه و تجارب خود را افزایش داده است. تمامی تلاش ما در جهت ارائه بهترین سقف کشسان به مردمان است.