سازه پارچه ای – ساختار تنشی مخروطی و کاربردهای آن چیست؟

سازه پارچه ای اکنون به اشکال مختلف درمهیا هستند. ما در ساختارهای کششی مدرن سقف همیشه مفتخریم که طرح های خلاقانه ای را به متقاضیان ارائه دهیم. سازه پارچه ای مخروطی ما خاص برای به کاربردن در خارج از منزل هستند. به خصوص برای میزبانی از رویدادهایی که مجبور هستید تعداد زیادی از افراد را در خود جای دهید. اگرچه به شکل مخروطی ، این ساختارها می توانند برای پوشاندن دهانه های بزرگ استفاده شوند. اینها به سمت بالا باز شده و با به کاربردن از کابل به جای قطب قابل نصب هستند. به طوری که آن ها مانع هیچگونه ترافیکی نشوند و فضای داخلی بیشتری را فراهم کنند. سازه پارچه ای مخروطی دوام طولانی دارند و در برابر بادهای باد کاملاً استوار هستند.

از سازه پارچه ای مخروطی در محوطه ی آزاد وعاری از نگرانی در مورد سایش و پارگی به کار می بریم. این سازه ها به دلیل دوام آنها توسط باستان شناسان نیز مورد استفاده قرار می گیرند .زیرا به اسکان افراد و همچنین ایمن نگه داشتن تجهیزات کمک می کند. اگر تشخیص اینکه کدام ساختار کششی برای مکان شما ایده آل است دشوار است . بهتر است با تیم حرفه ای ما مشورت کنید. فوراً با ما تماس بگیرید!تیم مدرن سقف آماده ی ارائه خدمات به شمااست!ت

یکی ازسبک ها و شکل های سازه پارچه ای|سازه مخروطی

تحت نام متنوع ترین روند در معماری مدرن ، سازه های غشایی پر تنش در مجموعه ای از اشکال و اندازه ها قرار می گیرند. متناسب با نیازهای پروژه فردی و مشخصات عملکرد آنها متناسب باشد.این سازه ها دارای نصب های نیمه دائمی و دائمی هستند که برای ماندگاری طراحی شده اند .بنابراین باید هر سازه برای استفاده در نظر گرفته شده و شرایط آب و هوایی منطقه مهندسی شود. اشکال سفارشی بسیاری با سازه پارچه ای پر فشار امکان پذیر است . اما بیشتر طرح ها از این سبک های کلی شروع می شوند.

ساختار تنش مخروطی

برای پوشاندن (سایه بان) مناطق بزرگ بسیار مؤثر ، یک ساختار تنش مخروطی به راحتی با شکل سازه چادری مانند آن مشخص می شود.همانطور که در شکل 1 مشاهده می کنید.با این حال ، مهم است که درک کنیم که بین سازه پارچه ای و سازه چادری در اصفهان  موقت اختلافات زیادی وجود دارد. طرح های مخروطی می توانند یا دکل های یک یا چند را نشان دهند. دکل ها می توانند به زمین بروند یا می توانند از یک دنده پرواز در جایی استفاده کنند . در آن از کابل ها در حالت فشار استفاده شده از دکل در هوا استفاده می شود. فضای بدون مانع در زیر وجود داشته باشد. برای هر دو گزینه طراحی ، غشای PVC بین یک حلقه در اوج.ستون های پشتیبانی محیط پایین تنش ایجاد می شود. مخروطها به ویژه در مناطقی که باید مطابق با باران زیاد یا مقررات بارندگی برف باشند مؤثر است.

شکل 1:سازه پارچه ای و ساختار مخروطی

سازه های مخروطی برای برنامه های کاربردی سلول خورشیدی بسیار کارآمد

خلاصه:بهبود بهره وری سلول خورشیدی یک موضوع مهم تحقیق است. امروزه ، تکنیک های به دام انداختن نور روشی امیدوار کننده برای افزایش عملکرد سلول های خورشیدی است. نانوسیم نانو اصلاح شده (NW) برای کاربردهای سلولهای خورشیدی پیشنهاد و تحلیل شده است. NW پیشنهادی از واحدهای سازه پارچه ای مخروطی و کوتاه ساخته شده است.همانطور که در شکل 2 مشاهده می کنید.پارامترهای هندسی با استفاده از یک روش اختلاف محدود محدود سه بعدی (3 بعدی)  میباشد.(FDTD) برای دستیابی به جذب پهنای باند از طریق طرح گزارش شده و بهره وری نهایی آن به حداکثر می رسد.

پارامترهای مورد بررسی ، طیفهای جذب ، راندمان نهایی و تراکم جریان کوتاه است.نتایج عددی ثابت می کند که ساختار ارائه شده در مقایسه با مخروط ، مخروط کوتاه و NW های استوانه ای برتر است.طرح گزارش شده با بازتابنده بستر و عقب به بازده نهایی 44.21٪ می رسد. علاوه بر این ، چگالی جریان کوتاه اتصال 36.17 میلی آمپر بر سانتی متر مربع توسط NW پیشنهادی حاصل می شود. تجزیه و تحلیل عملکرد الکتریکی ساختار پیشنهادی شامل غلظت دوپینگ ، ضخامت اتصالات ، و نوترکیبی Shockley-Read-Hall نیز مورد بررسی قرار گرفته است. شبیه سازی های الکتریکی نشان می دهد که با استفاده از NW پیشنهادی می توان یک بازده تبدیل توان 17.21٪ را بدست آورد. این نانون تغییر یافته دارای مزایای تقویت جذب پهن باند ، هزینه کم و امکان سنجی ساخت است.

شکل 2 :سازه پارچه ای و کاربرد آن در سلول خورشیدی

ساختارهای مخروطی

سازه پارچه ای در اصفهان (مخروطی) به طورنمونه برای پوشش مناطق بزرگ با سایبان پارچه ای طراحی شده اند. داشتن یک سری ازپست های حاشیه ای و فقط یک پست پشتیبانی مرکزی تنها بدان معنی است که ما یک منطقه بزرگتر از هر مکان دیگر را پوشش می دهیم.

نوع سازه ای که می تواند امکانات بسیاری را برای استفاده در فضای باز یک ساله فراهم کند.سازه پارچه ای

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.