بازگشت به آغوش طبیعت!

با سقف کشسان مخملی شوید!

نمونه سقف کشسان با ترکیبی از دکوراسیون با تم سیاه و سفید

الگو ها و طرح های هندسی

تختخواب با چارچوب چوبی یا فلزی

همزمان با نزدیک شدن سال 2020 میلادی، ترند های جدید برای طراحی داخلی مطرح می شوند. سال جدید تنها از حیث تصمیم گیری برای سوزاندن کالری ها و چربی های اضافی مورد بحث نیست! این روزها بهترین زمان برای تصمیم گیری درباره تغییر دکوراسیون منزل است. آیا یک سقف سرویس بهداشتی مدرن میخواهید؟ آیا تصمیم به تغییر منزل یا دکوراسیون آن دارید؟ پس این مطلب را تا انتها دنبال کنید. مجموعه ای از برترین ترندهای سال 2020 که انتظار میرود در منازل مورد استفاده قرار گیرید، گردآوری شده اند. بدون شک سقف کشسان نیز در این لیست قرار دارد. ;)

بازگشت به آغوش طبیعت!

رنگ های طبیعی دوباره امسال محبوب می شوند. چه میتوان گفت؟ بهرحال همگی ما این رنگ ها را دائما در طبیعت و محیط اطرافمان مشاهده می کنیم. پس جای تعجب ندارد که دائما راهمان را به سوی آنها کج کنیم! مهمترین خاصیت این رنگ ها این است کلاسیک هستند؛ شلوغ نیستند و در طیف های متفاوت در دسترس اند. اگر فکر میکنید “ولی این رنگ ها که خیلی ساده و بی روح اند!”، به چند دلیل در اشتباهید. رنگ های طبیعی اکثرا از رنگ سفید با تغییر تناژ، به سمت گرم تر یا سرد تر، بدست می آیند. ترکیب این رنگها بدین  صورت است که رنگ های سرد در پس زمینه و رنگ های گرمتر در المان ها جای گیرند. مثلا تصور کنید که سقف کشسان آشپزخانه شما به رنگ کرم یا شیری باشد. کابینت ها نیز به رنگ های تیره تر مانند قهوه ای یا طوسی مانند شکل 1!

سقف-کشسان-آشپزخانه

شکل 1 سقف کشسان آشپزخانه

با سقف کشسان مخملی شوید!

شاید مخمل طرح مورد علاقه همگان نباشد؛ اما بدون شک در 2020 خود را  در دلها جای می دهد. مخمل هم راحت است هم لاکچری. وقتی سخن از مخمل به میان می آید، همگان یاد کاناپه قرمز مخملی در فیلم های کارآگاهی قدیمی می افتند! بیخیال رفقا؛ افکار قدیمی تان را دور بیاندازید! آپدیت شوید. با پیشرفت تکنولوژی حیف است که قدیمی بمانید! امروزه حتی میتوانید با سقف کشسان پرینتی اتاق خود را مزین نمایید. یعنی عکس دلخواه خود را آن بالا بالا ها چاپ کنید تا همیشه جلو چشمتان باشد. پیش بینی ها این است که امسال، استفاده از پارچه ها و جنس های مخملی بسیار متداول می شود؛ خصوصا برای کاناپه و مبل! اگر شما نیز میخواهید از مخمل در دکوراسیون استفاده کنید، فقط به رنگ قرمز فکر نکنید. سخن از رنگ های سارزنده یی مانند نارنجی، آبی، صورتی و … است.

نمونه سقف کشسان با ترکیبی از دکوراسیون با تم سیاه و سفید

سیاه و سفید انتهای دو سر طیف های رنگ هستند. سیاه و سفید دوتایی به تنهایی میتوانند بکار روند. بعلاوه در ترکیب با یک یا دو رنگ دیگر نیز ترکیب متضادی ایجاد نمی کنند. نمونه هایی برای شما مثال میزنیم تا بدانید چگونه این دو رنگ را ترکیب کنید؛ مبل و صندلی ها را به رنگ سیاه بخرید، کوسن ها را سفید انتخاب کنید. طرح کاغذ دیواری شورون (chevron) انتخاب کنید. مرمرین و به رنگ طوسی ملایم. ترکیب این تم با سقف کشسان فوق العاده خواهد بود.

الگو ها و طرح های هندسی

اخیرا طرح های هندسی آنقدر وارد کار شده اند که آنها را هرجایی میتوانید مشاهده کنید. تنها ایرادی که میتوانید از این طرح ها بگیرید این است که زیادی فراگیر شده اند! حتی بین نمونه سقف کشسان نیز اشکال هندسی نیز یافت می شود! این طرح ها روی دفتر و کتابها، کاغذدیواری، ملافه ها و … به وفور یافت می شوند. با این روندی که پیش گرفته اند، حالا حالا ها مهمان دنیای مد و دکور هستند. پس بین این همه وفور طرح، چالش اصلی خلق فضایی یونیک با این طرح هاست. دقت داشته باشید که روی همه ی فضای منزل نمیتوانید طرح هندسی پیاده کنید. قسمتی از منزل را که میخواهید روی آن مانور دهید و بُلدش کنید، برگزینید. مثلا سقف سرویس بهداشتی یا کاشی های آن گزینه خوبی اند؛ در شکل 2 آن را مشاهده می کنید.

شکل 2 نمونه سقف کشسان

تختخواب با چارچوب چوبی یا فلزی

لاکچری بودن و راحتی خاصی در این مدل تخت ها نهفته است! نکته جالب درباره مد این است هرچه زمان به سمت جلو حرکت می کند، این صنعت عقب گرد می کند؛ یعنی چیزهایی که مدت هاست کنار گذاشته شده، دوباره رو می شوند. این تخت ها فضایی کاملا ملو در اتاق ایجاد می کنند. این تخت ها بدلیل دارا بودن چارچوب، حجم بیشتری اشغال می کنند. بنابراین قبل از تهیه به اندازه اتاق خواب خود توجه کنید. اگر فضای اتاق کوچک است، انتخاب خوبی برای اتاق شما نیستند. بجای آن، میتوایند از سقف کشسان اتاق خواب استفاده کنید که برای هر فضایی مناسب است! در کل سقف کشسان از ترندهایی است که کمترین محدودیت را در فضا ایجاد می کند.