آسمان مجازی

آسمان مجازی به عبارتی استفاده از سقف­ های کاذب در محیط داخلی با طرح­های طبیعی آسمان می­باشد به گونه­ای که گویی آسمان را در فضای خود وارد کرده­اید. آسمان مجازی به گونه­ های مختلفی قابل اجرا است. برخی از آنها به صورت تایل­هایی از جنس طلق و یا پلکسی می­باشند. نوع دیگر آسمان مجازی استفاده از رول­های کشسان پی وی سی است که به صورت یکپارچه همراه با نورپردازی اجرا می­شود و انواع طرحهای آسمان به راحتی قابل چاپ بر روی آن میباشد. با استفاده از سقف­های کشسان و استفاده از فیبر نوری بر روی آن آسمان مجازی شب و طرح­های کهکشانی را به راحتی میتوان در محیط بسته نمایان کرد.

سازه های چادری

سازه­ های چادری از این جهت که فرم­ هایشان تا حد زیادی از ملاحظات سازه­ای نتیجه می­شوند و به شکل بسیار تأثیرگذاری، جریان نیروها در سازه را انعکاس می­دهند، با بهترین سازه های پوسته­ای سنگی یا بتنی قابل قیاس هستند. سازه­ های چادری برخلاف دیگر سیستم­های سازه­ای آزادی فرم را به نمایش می­گذارند. این نوع سازه با داشتن خواص منحصر به فرد خود توانسته جسارت خاصی به طراحان ببخشد و با خلق اشکال گوناگون به نیازهای کاربردی و عملی پاسخ دهند. از مهمترین خواص سازه­ های چادری انعطاف ­پذیری بالای غشاء این سازه و مقاومت زیاد آن در برابر بارهای وارده، اشعه خورشید، سبک وزنی و انعکاس بخش عمده­ای از نور خورشید و قابلیت بازیافت در راستای حفظ محیط ­زیست می­باشد.

سایبان

سایبان یکی از انواع سازه های سقفی است که اطراف آن باز است. در گذشته از سایبان معمولا بعنوان محافظت در برابر باران یا تابش شدید خورشید استفاده میشود ولی امروزه به منظور اهداف تزئینی و دکوراسیون یا بعنوان راهی برای تاکید بر بخش خاصی از فضای ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد.

در معماری سنتی، از این سقف به صورت یک کلاهک یا پوشش استفاده میشد اما امروزه سایبان ها به صورت مستقل از دیگر سازه ها درنظر گرفته میشوند. سایبان ها را می توان توسط ساختمانی که در آن قرار دارند محکم کرد یا بوسیله کابل، تیرهای عمودی یا پایه نگه داشت. سایبان ها معمولا از جنس پارچه، شیشه یا فلز هستند که به صورت شفاف، نیمه شفاف یا مات وجود دارند.

سایبان

سایبان