سازه پارچه ای | آیا سازه پوسته ای یک نوع سازه پارچه ای است؟

در این مقاله در مورد سازه پارچه ای و سازه پوسته ای مطالبی را ذکر کرده ایم.

پوسته: ساختارهای پوسته نیز به ساختارهای صفحه گفته می شوند. آنها با استفاده از عناصر پوسته سازه های سبک هستند. این عناصر، به طور معمول خمیده، برای ساخت سازه های بزرگ جمع شده اند. پوسته نازک به عنوان یک پوسته با ضخامت تعریف شده است که نسبت به ابعاد دیگر آن اندک است. در آن تغییر شکل نسبت به ضخامت زیاد نیست.

تفاوت اصلی بین ساختار پوسته و ساختار صفحه این است که، در حالت بدون فشار! ساختار پوسته نسبت به ساختار صفحات که صاف است خمیدگی دارد. عمل غشایی در یک پوسته در درجه اول توسط نیروهای درون سازه (استواری پارچه) ایجاد می شود. اما ممکن است نیروهای ثانویه حاصل از تغییر شکل خمشی وجود داشته باشد. در حالی که صفحه صاف مانند پرتو با فشارهای خمشی و برشی عمل می کند. پوسته ها مشابه کابل هستند که در برابر فشارهای کششی مقاومت می کند. پوسته نازک ایده آل باید قادر به ایجاد تنش و فشرده سازی باشد.

کاربرد سازه پوسته ای در ساختمان

سقف پوسته نوع معمولی از سقف است که از مواد نازک ساخته شده است. سقف خمیده است و برای پوشش ساختمان های بزرگ و یک طبقه استفاده می شود. از آنجایی که معمولاً مانند سازه پارچه ای از نظر زیبایی شناختی لذت بخش است. یک سقف پوسته معمولاً در ساختمانهای عمومی استفاده می شود. این سقف ها در هنگام باز بودن ساختمان مفید هستند. حاوی دیوارها یا ستون هایی نیستند که بتوانند از یک سقف مسطح یا استوانه ای پشتیبانی کنند. برای داشتن سازه پارچه ای می توانید با تیم مدرن سقف هماهنگ شوید!

سه نوع اصلی سقف پوسته وجود دارد: پوسته تک بشکه، پوسته چند بشکه و بشکه مداوم. پوسته یک بشکه یک قوس طولانی به نظر می رسد. در سازه های مستطیل شکل و بلند مانند آشیانه های هواپیما استفاده می شود. سقف های چند شبکه ای معمولاً حاوی آرایش هایی با قوس های مختلف هستند. اغلب در ساختمان های عمومی کاربرد دارند. سقف های شبکه ای مداوم در سازه های بزرگ مانند فرودگاه ها استفاده می شوند. برای پوشش محوطه کف به چندین پوسته احتیاج دارند. به نظر می رسد که این سقف ها مانند امواج به بالا و پایین می روند.

فضای کف زیر این سقف می تواند بسیار بزرگتر از محوطه ی کف زیر نوع دیگری از سقف باشد. این امر به این دلیل است که منحنی در پشت بام، پشتیبانی سازه ای اضافی را اضافه می کند. باعث می شود سقف در حالی که دست نخورده مانده است سنگین تر و بزرگتر شود. این یک ساختمان سقف ایده آل برای ساختمان های اداری و ساختمانهای عمومی مانند کتابخانه ها، تئاترها و مراکز تفریحی است. گروه های بزرگی از مردم باید در یک منطقه بدون مانع از آن دیدن کنند.

سازه پوسته ای و طراحان

مطالعه روشهای جدید طراحی با هدف به حداقل رساندن استفاده از مواد، امروزه موضوعی است که از اهمیت بالایی برخوردار است. طراحان سازه راه حلهای ساختاری را دنبال می كنند كه با کارایی، پایداری و بهینه سازی انجام می شود. سیستم های مفصلی شکل “صحیح” مطابق با بار اعمال شده را اتخاذ می کنند. بدون ایجاد خمش قادر به عمل هستند. در این کار یک روش مؤثر و آسان برای خواندن و کمی خواندن شادی در اشکال ساختاری به دست آمده. با استفاده از پیدا کردن فرم ارائه شده و تحت بارهای استاتیک مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل معین از این ساختارها انجام می شود. همان روش برای توزیع تنش مودال به دست آمده. به منظور مطالعه خاصیت ذاتی ساختارها با توجه به رفتار پویای آنها اعمال می شود. تعدادی نمونه عددی مختلف ارائه شده است.

ساختار پوسته نازک بتونی چیست؟

ساختار پوسته نازک بتنی یک ساختار فضایی سه بعدی است که از یک یا چند صفحه خمیده یا صفحات تاشو ساخته شده است. ضخامت صفحات خمیده و صفحات تاشو نسبت به ابعاد دیگر آنها اندک است.

ویژگی های برجسته پوسته های باریک بتنی، رفتار باربری سه بعدی آنها است که توسط تعدادی از عوامل کنترل می شود. به عنوان مثال، ماهیت بار اعمال شده، نحوه پشتیبانی از پوسته های نازک و هندسه پوسته های نازک تشکیل می شود.

در این مقاله انواع و اقسام مختلف سازه پوسته نازک بتونی و سایبان (سازه پارچه ای در اصفهان) ارائه می شود. در شکل 1 خواهیم دید.

انواع و اشکال ساختار سازه پوسته ای

  • صفحات تاشو
  • Vaults بشکه
  • پوسته های کوتاه
  • گنبدها (سطوح انقلاب)
  • گنبدهای صفحه تاشو
  • پوسته های ترجمه ای
  • Warped Surfaces
سازه پارچه ای و ساختار پوسته

شکل 1: سازه پارچه ای و ساختار پوسته

صفحات تاشو ساختار پوسته

صفحات تاشو

نوعی سازه پوسته بتونی است که از صفحات تخت نازک تشکیل شده است. این صفحات در امتداد لبه های آنها به هم متصل می شوند تا ساختار سه بعدی را بسازند.

از سازه پارچه ای مدرن سقف در محیط هایی نظیر باشگاه های ورزشی، پارکینگ اتومبیل، ادارات، رستوران‌ها و…می باشد. همان‌طور که در شکل 2 مشاهده می کنید.

سازه چادری های مدرن سقف نیز در انواع جورواجور و باکیفیت عالی در اندازه ها متفاوت در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد.

سازه پارچه ای مدرن سقف

شکل 2: سازه پارچه ای مدرن سقف

سازه پارچه ای

سازه پارچه ای بر خلاف ساختار پوسته ای دارای design آسانتر با هزینه های کمتر می باشد. نور پردازی در سازه پارچه ای (سقف کاذب پارچه ای) به سهولت انجام می گیرد. مدرن سقف دارای سازه های پارچه ای عالی با به کاربردن تمامی الزامات نظیر ضد آتش بودن سازه ها می باشد.سایه بان های مدرن سقف از نظر زیبایی بصری نیز ایده آل می باشند . میتوانید باکم ترین هزینه از زیباترین ساختار برخوردار شوید. سازه پارچه ای

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.