سازه پارچه ای – جوانب مثبت و منفی سازه پارچه ای چیست؟

در حالی که سازه پارچه ای فرصت های بسیار خوبی را برای مناطق تحت پوشش ارائه می دهند . البته روش های ساخت و ساز دیگری نیز وجود دارد. با استفاده از آنها می توانید به فضای بیرونی تحت پوشش دسترسی پیدا کنید.

سازه پارچه ای به کار برده شده در ساختمان

نکته مهم این است که برای جلوگیری از وزش باد از سایبان و برداشتن آن ، غالباً به پایه های بزرگ مورد نیاز است. با این حال ، از نظر هزینه ، پایه های ساخت و ساز بسیار آسانتر و ارزانتر از ساختمانهای قابل مشاهده هستند. در معرض آب و هوا و آسیب هستند.

سازه پارچه ای در اصفهان یک راه حل عالی برای سایبان ورودی است. این هر دو به عنوان یک پناهگاه برای افراد خارج شده و ورود به ساختمان عمل می کند . باعث می شود فضای ورودی از فاصله کاملاً قابل مشاهده باشد.

تمرکز روی ورودی طبیعت سه بعدی اکثر سازه چادری به عنوان یک شکل ساختمان کاملاً بی نظیر است. بنابراین به سرعت تمرکز بصری توجه را تشکیل می دهد. اگر از ساختاری سنتی، مانند سقف کاشی کاری شده ، یا شیشه مسطح یا سایبان پلی کربنات استفاده می کنید!بعید است که این موارد به وضوح از هم ایستادگی کنند. در کلیه مکانهای احتمالی سایبان ، باید نوع ساختار مورد نظر خود را در نظر بگیرید. اگر به یک ساختمان متصل هستید ، باید بدانید یک ساختار پشتیبان مناسب برای جبران بارهای مورد انتظار وجود دارد.همانطور که درشکل 1 مشاهده میکنید.

اگر در ساختمان موجود ساختار مناسبی وجود نداشته باشد ! ایجاد هرگونه اتصال معنی دار به آن ساختمان برای سایه بان كششی دشوار خواهد بود . اما برای نوع سختی ساخت و ساز ممكن است لنگر كافی باشد. به گفته این ، تقریباً همیشه می توان سایبان را به گونه ای طراحی کرد که بار یکسان را بر روی یک ساختمان تحمیل کند. زیرا یک ساختار سایشی سفت و سخت می شود .اما در این موارد هزینه مهندسی اضافی ، ساخت فولاد و مشکلات نصب احتمال دارد. تا آن را به یک راه حل غیر اقتصادی تبدیل کند.

سازه پارچه ای در اصفهان

شکل 1: سازه پارچه ای

مزایای سازه پارچه ای و مقایسه با پلی کربنات

انتقال نور با هدف برجسته کردن مزایای سازه پارچه ای نسبت به سایر انواع پوشش به روشی بی طرفانه اما عملی است. همچنین موقعیت هایی وجود خواهد داشت که وسایل جایگزین برای پوشش منطقه بهتر باشد . هدف ما این است که این موارد را نیز مورد توجه شما قرار دهیم.

یکی از بزرگترین مزایای سازه پارچه ای این است که آنها شفاف هستند. سازه چادری با پوشش ایده آل امکان انتقال نور حدود 10٪ را فراهم می کند. این امر باعث می شود در مقایسه با روشنایی کامل فضای بیرونی ، نور بسیار راحت تری داشته باشد.همانطور که درشکل 2 مشاهده میکنید.

شیشه و پلی کربنات نیز شفاف هستند . اما میزان نور در زیر سایبان کاملاً شبیه به خارج از خانه خواهد بود . بنابراین در روزهای بسیار روشن ، این مواد بازگرداندن کمی دارند.

سازه پارچه ای

شکل 2:سازه پارچه ای

قابلیت وضوح سازه پارچه ای و ظرفیت کششی

یکی دیگر از عواملی که پارچه را به وضوح از سایر مواد جلو می برد قابلیت های واضح آن است. در حالی که سایر مواد بام ممکن است به حمایت واسط سفت و سخت احتیاج داشته باشند . پارچه می تواند از یک مرز به راست و طرف مقابل در یک رفت و برگشت بی وقفه بپیچد. از مزایای این امر اینست که جزئیات آب بندی ناخوشایند و دشوار وجود ندارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

از آنجایی که پارچه از این ظرفیت کششی شگفت انگیز برخوردار است .اثر این است که چارچوب پشتیبانی را به حداقل تعداد اجزای آن کاهش دهیم. همه اینها به عنوان یک سیستم کامل کارآمد دارند. این به نوبه خود منجر به ساختاری بسیار سبک تر از انواع دیگر ساخت و ساز می شود.

روشنایی در سازه و انعکاس نور

چراغهای روشن ویژگیهای منحصر به فرد بازتاب و انتقال نور همچنین امکاناتی مهیج برای روشنایی پس از تاریکی فراهم می کند. هدایت چراغهای زیر سایبان برای منعکس کردن قسمت زیرین راهی عالی برای استفاده از فندک است . اما با درخشش چراغهای پایین از روی پارچه از بالا می توان نور بیشتری را در زیر پارچه به دست آورد.

سرانجام ، یک نظر مغرضانه درباره ساختارهای پارچه ای – دیدن آنها زیبا هستند . طراحی بسیار جالب ، نصب هیجان انگیز و لذت بردن از آنها بسیار جالب است. آنها در باران عالی به نظر می رسند!سازه پارچه ای

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.