خواص آکوستیک پارچه کششی
معرفی وساختار سازه
آکوستیک در معماری سازه
تجزیه و تحلیل سازه  کششی
عایق صوت بودن پارچه آکوستیک
سازه پارچه ای در برابرخورشید
مقاومت در برابرآتش سازه
سازه پارچه ای پیش تنیده

شکل 1
شکل 2

خواص آکوستیک پارچه کششی
به طورکلی ،در سازه پارچه ای در اصفهان خواص آکوستیک چیزی است که میتوانید آکوستیک رادر یک فضا تغییردهید. متخصص مش صوتی توسعه یافته اند . می تواند در داخل به جذب امواج صوتی و کاهش طنین آکوستیک باشد. بسته به هر گونه شرایط دیگر از پارچه این می تواند ساختارهای کوچک معلق مانند بادبادک باشد.به عنوان تنیده صفحه نمایش و یا به عنوان دیوار و پوشش سقف.

معرفی وساختار سازه پارچه ای

سازه پارچه ای در اصفهان از یک پوشش یک قطب تک ، به غشاء سازه های که نیاز به مهندسی پیشرفته تجربی برای پوشش استادیوم ها و سالن ها داشته دوباره طبقه بندی شده است. ساختار غشاء باید پارامترهایی به عنوان “قدرت ، دائم ، نسوز ، و توانایی عایق” به هر سازه دارا باشد.
سازه چادری ، پوسته های کششی نازک هستند که از قوس فشاری نگهداری می شوند. چادر ها انواع سازه های کابلی که فاصله بین کابل ها به صفر میرسد.
آنها چیزی شبیه به پوسته تبدیل شده اند. دو طرف لبه چادر انعطاف پذیر هستند . شبیه به شکل مقعر
اطمینان حاصل شود که آنها در تنش باقی می ماند. در ساختار پارچه ای, فرم های معماری و عملکرد ساختاری یکی هستند. با توجه به ظاهر بصری و رفتار ساختاری ، دشوار است .
برای درک این مفهوم ضروری است برای طراحی این ساختارها مانند یک ساختار با دو انحنای مقاومت در برابر بار باد رادرک کنیم.[1].
پارچه های آکوستیک سازه های منحصر به فرد است که نیاز به هدف خاص دارد.

آکوستیک در معماری سازه پارچه ای:

طراحی آکوستیک مناسب برای فضاهای محصور شده توسط سازه پارچه ای می تواند به چالش کشیدن با توجه به خواص فیزیکی سبک وزن از مواد غشاء باشد. اتیلن تترافلوئورواتیلن (ETFE) بالش دارای ویژگی های منحصر به فرد آکوستیک به دلیل ضخامت ، وزن و فضای هوایی که دارامیباشد.همانطور که درشکل 1 مشاهده میکنید.
انعکاس و ساخت سر و صدا از فرکانس های متوسط تا بالا ، کنترل برای وضوح گفتار را دشوار می کند. سر و صدای خارجی محیط زیست ممکن است به راحتی در داخل فضا شنیده شود (ترافیک ، هواپیما ، و غیره). بارش باران بر روی سازه پارچه ای سبک وزن می تواندباعث سر و صدادر داخل فضا شود.

سازه پارچه ای

شکل 1:سازه پارچه ای

تجزیه و تحلیل سازه پارچه کششی

اصول آکوستیک برای محوطه های سبک وزن ارائه شده است.امروزه ، باانواع سیستم های پیشرفته به طرح های سبکتر هدایت می شوند .
کارآمد ترین ویژگی سازه کششی به دلیل سبکی ، سرعت و راحتی نصب ، افزایش و همچنین بهبود دوام از مواد می باشد.
یک بررسی جامع و تجزیه و تحلیل مناسب برای این نوع سازه ها ارائه دهند.
در فاز اول ، پس از توصیف موضوع مورد نظر ، سازه های پارچه کششی و ویژگی ها عمومی شده .در این مقاله با تمرکز بر شکل ساختاری ، سقف کاذب کششی تجزیه و تحلیل در 3 دسته بندی: Hypar, مخروطی و بشکه پرداختیم.

عایق صوت بودن پارچه آکوستیک

اگر بهبود آکوستیک مورد نیازباشد متخصص کیتینگ آکوستیک را می تواند در پشت پارچه اضافه نماید.همانطور که در شکل 1 مشاهده میکنیم.
یک لایه آکوستیک را می توان در یک سیستم چند غشا که خواص آکوستیک ساختار پارچه ای بیرونی افزایش یابد. این می تواند به بهبود (یا کاهش) سطح صدا در یک فضای, بسته به نیاز مشتری فراهم نماید.
یکی دیگر از گزینه هااین است که غشای پارچه کششی برای بهبود کیفیت صوتی به کار می رود. ساختار Soundforms یک پوسته عملکرد است که برای پروژه صدا به سمت مخاطب طراحی شده است. بنابراین پارچه مورد استفاده برای ساختارپارچه ای بسیار با دقت انتخاب شد.

خواص آکوستیک سازه پارچه ای

شکل 2:سازه پارچه ای

سازه پارچه ای در برابرخورشید

پارچه پی وی سی ترکیب تثبیت کننده UV که محافظت از ثبات رنگ و پارچه باعث می گردد. درعمر بالا UVنرخ تخریب کاهش یابد. پس از 20 سال PVC انعطاف پذیری آن را از دست خواهد داد و شکننده تر خواهد شد. در مناطق از رطوبت بالا به طور منظم خطر ابتلا به رشد کپک در سطح پارچه باعث رنگ آمیزی دائمی را کاهش دهد. برای زندگی طراحی بیش از 10 سال در زمینه های UV بالا ، آلودگی یا رطوبت ، PTFE/شیشه یک گزینه بهتری می باشد.سایبان

مقاومت در برابرآتش سازه پارچه ای

عملکرد آتش از یک غشاء بستگی به basecloth وجزئیات درز همه غشاء هادر تنش تحت دماهای بالااست. سرعت لایه برداری رابه طور جداگانه در حدود ۱۰۰ شروع خواهد شد. در 250c غشای PVC ذوب خواهدشد
پی وی سی به طوری ضد آتش است که اگر هنگامی که منبع شعله برداشته شود خودبه خود خاموش می شود.سایه بان

سازه پارچه ای پیش تنیده

برای کاهش انحراف باید اطمینان حاصل شود که پارچه در تنش تحت تمام شرایط بار باقی می ماند . [2].
سازه چادری توسط ستون های مرکزی به سادگی نگه داشته می شود. همچنین قوس و یا ساختارهای ترکیب فشاری ممکن است
به عنوان پشتیبانی عمودی استفاده می شود.سازه پارچه ای