استفاده از سایبانها در مدارس و خانه سالمندان و مهدکوک وبیمارستان ها

در محیط های که در معرض تابش نور خورشید هستند استفاده از سایبانها وسازه پارچه ای الزامی است. سایبان های پارچه ای به کار برده شده در آلاچیق ها و همچنین سازه چادری میتواند به مکان زیبایی خاصی را نیز بدهد. در زیر مطالبی را در این زمینه ها آورده ایم.

 استفاده از سایبان پارچه ای (سازه پارچه ای) در مدارس

ساختار سایه، سایبان می توانند در ایجاد یک محیط آموزش و یادگیری با برترین کارایی کمک کنند. سایبان ها و سازه پارچه ای در اصفهان می توانند زمینه های یادگیری در مکانهای زیر را فراهم نمایند:

  • فضای باز
  • مناطق سایه دار تفریحی
  • مناطق ناهار
  • پیاده روها
  • ورودی هایی که هم دانش آموزان و هم دانشکده ها از آن سود ببرند

سایبان های پیاده روی پوشیده، محیط مناسبی را برای اتصال مناطق مختلف به یکدیگر فراهم میکند. در حالی که از اشعه UV مضر و باران محافظت می کنند. سایبان ها و سازه پارچه ای در اصفهان به عنوان سایه ساز برای دانش آموزان، بهترین کاربرد را دارا میباشد.همانططور که در شکل 1 مشاهده می کنید.

بخش های ورزشی از سبک های مختلف سایبان ها و ساختارپارچه ای برای مناطق بازی، زمین های ورزشی بهره می گیرند. دانش آموزان، کارکنان و تماشاگران در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می شوند و خنک نگه داشته می شوند. همه ی پارچه ها دارای درجه اعتبار آتش تائید شده اند.

سازه پارچه ای

شکل 1: سایبان پارچه ای

سایبان و پناهگاه برای مهد کودک ها و مدارس

برای مهد کودک ها، استفاده از فضای بیرون و استفاده از سازه پارچه ای بخش مهمی از یادگیری برای کودکان را تشکیل می دهد. بیرون بودن باعث تحریک جدید و توانایی کار و یادگیری در گروههایی با فعالیتهای متفاوت با کلاس می شود. سایه بانهای موجود در فضای باز مهد کوک‌ها میتواند کودکان را از اثرات مضر نور خورشید در امان نگه دارد.

سایه بان های موجود در فضای باز یک خیال آسوده از در امان بودن از آفتاب سوختگی کودکان را به ما میدهد.

ایمن نگه داشتن کودکان در برابر اشعه ماوراء بنفش خطرناک و پناه گرفتن در هوای نامساعد از ملاحظات اساسی است. همچنین می توان گفت: “مدتهاست که منتظر این هستیم و همه یادگیری بالا در فضای آزاد هستند. بسیاری از چهره های لبخند در زمان بازی وجود دارند . این خوشبختانه می توانم تأثیر مثبت آن را بر تجارب یادگیری در فضای باز خود ببینیم.

بسیاری از والدین همچنین اظهار داشتند چقدر دوست داشتنی است که کودکان خارج از فضای بازی بسیار بزرگتر داشته باشند. ”

استفاده از سایبان پارچه ای در بیمارستان ها

بیمارستان ها، مراکز پزشکی، خانه های سالمندان و دفاتر از سایبان های بوم بسیار بهره‌مند‌می شوند. سایبانهای ورودی به بیماران و بازدیدکنندگان خوش آمد گویی می کنند. سایبانهای پیاده رو ساختمانهای مختلفی را به هم متصل می کنند. سایبانهای روباز در مناطقی که سیگار کشیدن مجاز است. همچنین محافظت از سایه و باران، محافظت از سایبان ، پناهگاههای سایبان کرپ برای پزشکان و کارمندان فراهم می کند.همانطور که در شکل 2 مشاهده می کنید.

سایبان و سازه پارچه ای باعث ایجاد رنگ و در عین حال سایه در سراسر مجتمع های پزشکی می شوند. سایبان ها به وسایل نقلیه اضطراری اجازه می دهند تا از ورودی ها جلو بروند و از عناصر محافظت کنند. این امر باعث می شود در هنگام هوای بد انتقال از وسایل نقلیه اورژانس به مرکز پزشکی کمتر آسیب ببیند.

سازه پارچه ای

شکل 2:سازه پارچه ای در بیمارستان

موارد مصرف سایبان مدرن سقف

مدرن سقف در ساخت و سازه پارچه ای برای زمین های بازی، مدارس، پارک ها و مؤسسات تخصص دارد. سایبان های ما که برای ماندگاری بالا و مناطق پر رفت و آمد طراحی شده اند. برای دوام با مواد درجه تجاری و صنایع دستی قدرت صنعتی طراحی شده اند. کلیه ی ساختارپارچه ای از لحاظ ساختاری سازگار با محیط هستند. شامل سایبان های زمین بازی، سایه ناهار خوری، پناهگاه های پارک، سایه سفید کننده، سایبان های کلاس قابل حمل، سایبان های میان وعده، سایبان های مخصوص گردشگاه، پوشش حصارها و موارد دیگر هستند.سقف کاذب پارچه ای

سایبان پارچه ای در خانه سالمندان

یکی دیگر از موارد مصرف سازه پارچه ای استفاده به عنوان سایبان در آلاچیق های محیط آزاد بوده است. مانند آلاچیق های موجود در فضای باز خانه سالمندان می باشد. سالمندان عزیز به دلیل شرایط موجود و اینکه نمیتوانند فعالیتهای خاصی داشته باشند! در زیر آلاچیق های پارچه ای جمع میگردند. استفاده از آلاچیق های پارچه ای تاثیر به سزایی در روحیه ی سالمندان دارد. یکی دیگر از مزایای وجود سایبان پارچه ای در محیط آسایشگاه میتواند پیشگیری از آفتاب سوختگی رابرای سالمندان عزیز در برداشته باشد.

تأثیر سایبانها (سازه پارچه ای) در حفاظت از پوست

شورای ملی پیشگیری از سرطان پوست نکات ایمنی را برای جلوگیری از سرطان پوست توصیه می کند. مناطق تفریحی سایه دار برای دانش آموزان، ورزشکاران، هواداران و تماشاگران توصیه می شود.

اگر به دنبال سازه چادری و سایه‌بان مناسب هستید، با ما تماس بگیرید. سازه پارچه ای