سازه های پارچه ای | طراحی و اشکال نامتداول آن

سازه پارچه ای یک مصالح ساختمانی همه کاره است .می تواند خود را به یکتاترین و خلاقانه ترین طرح های طراحی قالب ببخشد.می تواند زیرساخت هایی را ایجاد کند که هیچ مصالح ساختمانی سنتی دیگری با آن مطابقت نداشته باشد.

غالباً می یابید که سازه پارچه ای یکی از چهار شکل عمده را دارند . این به هیچ وجه محصور نیست . به طور فزاینده ای معماران در حال طراحی خلاقانه های عجیب و غریب تر و شگفت انگیز تر هستند. فقط پارچه می تواند در آن جای بگیرد.

یکی از این چهار شکل اصلی که پارچه ایجاد می کند! پارابالوئید یا هایپربولولیک یا همان hyper است معمولاً به آن گفته می شود. یک ساختار hypar شکل بادبادک را به خود می گیرد . یک هایپر واقعی چهار گوشه ای است که در هر چهار گوشه تنش ایجاد می کند . دو نقطه بلند و دو نقطه پایین ایجاد می کند تا منحنی های متضاد ایجاد شود.

اشکال سازه های مدرن سقف

سازه ها همچنین می توانند به شکل مخروط یا چتر شکل بگیرند که همچنین باعث ایجاد انحنای مضاعف می شود. در این حالت ، بارها به صورت افقی در اطراف فرم پارچه ای کامل . به صورت عمودی از راس به پایه پخش می شوند.

اگرچه دارای خمیدگی مضاعف به روشهای مشابه با اشکال دیگر است .شکل قوس با ساختار داخلی فولادی ، آلومینیومی یا چوب ایجاد می شود که غشای موجود در محل را تنش می بخشد. آن منحنی ها را ایجاد می کند.

این سه شکل همگی یک شکل ضد انعطاف پذیر را به وجود می آورند . به این ترتیب منحنی های مخالف به پارچه اجازه می دهند تا بارها را در سراسر ساختارکشش حمل کنند . به عنوان مثال یک جهت از سازه برف را تحمل می کند .

شکل نهایی معماری سازه پارچه ای فرم کوسن است که با استفاده از فرم همگام سازی ، کمی متفاوت عمل می کند . این بدان معنی است که مراکز انحنای در یک نقطه واحد عبور می کنند. کوسن ها در جایی ایجاد می شوند که فشار هوا ثابت پارچه را به شکلی تشکیل داده و آن تنش را حفظ می کند.

به غیر از این اشکال از پیش تعریف شده ، پارچه کششی مانند همه مصالح ساختمانی پیچیده ، دستکاری می شود.

چرا سایه بادبان؟

دردسته سازه پارچه ای در اصفهان ،بادبان های سایه دار به دلیل طیف وسیعی از مزایا ، به سرعت در حال افزایش محبوبیت هستند. آنها می توانند نواحی بزرگ را در بخشی از زمان و هزینه مانند سایر سازه های سایبان در اصفهان  پوشش دهند.همانطور که در شکل 1 مشاهده میکنید.

سازه چادری به ویژه در سایه زنی در فضای باز با قرار گرفتن در معرض آفتاب بیشتر موثر هستند. بادبان های سایه خورشید برای:

  • زمین های بازی
  • استخرها
  • استراحتگاهها
  • مناطق نشیمن
  • حیاط ها

و هر جای دیگر سایه بان (سازه پارچه ای) مورد نیاز است. بسیاری از سازندگان ، صاحبان مشاغل و صاحبان خانه آنها را برای داشتن ظاهری ساده و شیک ترجیح می دهند.

سازه پارچه ای و سایبان

شکل 1: سازه پارچه ای

نیاز به سایه

با افزایش میانگین دمای جهانی و افزایش سرطان پوست ، تقاضا برای سایه افزایش می یابد. بسیاری از زمین های بازی های عمومی در حال حاضر به محافظت از کودکان در برابر آفتاب نیاز به سازه های پارچه ای دارند. صاحبان خانه برای جلوگیری از گرمای بیش از حد استخرها به روشی مقرون به صرفه نیاز دارند. مناطق اضافی حیاط خلوت حیاط را می توان با اضافه کردن سایه به اتاق های فضای باز تبدیل کرد.

انواع این برنامه ها مشترک است: آنها فضاهای بزرگی هستند که همه آنها با بادبان سازه پارچه ای محافظت می شوند. (که به آن بادبان خورشید نیز گفته می شود). بادبان خورشید از اشعه ماوراء بنفش مضر محافظت می کند. این سایبانهای بادبان مدرن سقف سایبان بسیار مناسب مانند سایبان مدرن سقف و سایبان پاسیو در فضای باز هستند. این امر باعث می شود آنها برای سایه در فضای بیرون از منزل و فضای مجالس مناسب باشند.

تجزیه تحلیل سازه ها در ساختمان

designسازه پارچه ای معتبر ما اسباب لازم برای ساختمان را برای بارهای برفی ، باد و لرزه ای آرمانی است. همچنین ایمنی در برابر آتش ، حفاظت از انرژی و غیره برآورده می کند. رفتار باد اشکال بزرگ و منحصر به فرد سقف و تنظیمات معمولاً توسط آنالیز پیشرفته تونل باد تأیید می شود. چنین تجزیه و تحلیل بالاترین دقت و کارایی طراحی را فراهم می کند.

با مدرن سقف ، تجزیه و تحلیل ساختاری و طراحی در داخل اصفهان با استفاده از مدرن ترین انحراف بزرگ . تجزیه و تحلیل عناصر محدود غیر خطی ، با کمک رایانه ای و الگویی از سطوح پارچه انجام می شود.

ساختارسازه پارچه ای- انواع ، شکل ها و مزایا

ساختار کششی یک المان سازه است که فقط تنش دارد و فشردگی یا خمشی ندارد. ساختار کششی اغلب به عنوان مدرن سقف به کار می رود. همانطور که درشکل 2 مشاهده می کنید.

زیرا می توانند مسافت های بزرگی را از نظر اقتصادی و جذاب به وجود آورند. این نوع سازه هاهمواره در اماکن ورزشی ، انبارها و انبارها و اماکن نمایشگاهی دیده می شوند.

شکل 2:سازه پارچه ای

نخستین ساختارسازه پارچه ای

نخستین توسعه محاسبات عملی تنش ها و تغییر شکل سقف کاذب پارچه ای، پوسته ها و غشاها به دست یک مهندس روسی ولادیمیر شوخوف. وی هشت غرفه نمایشگاهی و سازه های پوسته نازک غرفه های نمایشگاه برای نمایشگاه نیژنی نوگورود در سال 1896 طراحی کرد . مساحت بیست و هفت هزارمتر مربع را در بر گرفت.سازه پارچه ای

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.