سازه پارچه ای – عناصر سازه های پارچه ای چیست؟

سازه پارچه ای برای مصرف کننده، ساختمان ها یک مورد واحد هستند. با تمام مواد اضافه بر ساخت و ساز به عنوان یک واحد خریداری شده. برای مهندس می تواند کمک کند که ساختمان را به سمت قسمت های پایین بکشید و سپس آنها را جمع کنید. با دقت هر عنصر ساختمان را بصورت جداگانه و به عنوان بخشی از کل در نظر بگیرید.

عناصر یک سازه چادری از جمله قاب، روکش فلزی و پایه در عمق بررسی خواهد شد. شرکت کنندگان با دانش مشخص در خصوص سازه های پارچه ای و اصول مهندسی در پشت این ساختمان های مدرن کنار خواهند رفت.

شما یاد خواهید گرفت:

  • مواد مورد استفاده در ساخت سازه پارچه
  • ویژگی های معماری موجود برای ساختمان های پارچه ای
  • عواملی که کیفیت و عمر یک ساختمان پارچه را تعیین می کنند
  • مقایسه بین ساختمانهای پارچه ای مهندسی شده و ساختمانهای فلزی مهندسی شده
  • نحوه استفاده از ساختارهای پارچه ای برای انواع برنامه های کاربردی در مقیاس بزرگ

اصول کلی ساختارهای کششی

  • قبل از توصیف کاربرد منسوجات برای سازه پارچه ای در اصفهان در معماری و طراحی! مهم است که توضیح دهید که چگونه رفتار ساختاری عناصر:
  • flaxibel
  • کابل ها
  • غشاها
  • شبکه های کابل

با ساختارهای متداول تر متفاوت است.

یک سلسله مراتب وجود دارد که سازه پارچه ای در تناسب بارهایی که بر روی آنها تأثیرمی گذارد استوارند. عناصر درسقف کاذب پارچه ای خالص کارآمدترین هستند. سطح مقطع کامل آنها را می توان در مقاومت یا نزدیک به قدرت نهایی مواد، بر خلاف عناصر بارگذاری شده. در فشرده سازی خالص که عموماً قبل از رسیدن فشار به آن سطح، از ناپایداری کمانش رنج می برند، تأکید کرد. همچنین تیرها کمتر کارایی دارند که هم تنش و هم فشارهای فشار در خمش اتفاق می افتد. به دلیل الگوی توزیع آنها در قسمت پرتو، بیشتر مواد مورد استفاده قرار نمی گیرد. خوشبختانه بیشتر مصالحی که معمولاً در ساخت و سازها از جمله نخ ها و پارچه های طبیعی و دست ساز ساخته شده است. از مقاومت کششی خوبی برخوردار است، هرچند آجر، سنگ و بتن‌آرمه شده استثنائات قابل توجهی است.

بلندگوها

ناتان استوببی مدیر کل راه حل های ساختمانی میراث است. وی بیش از 15 سال تجربه در صنعت سازه پارچه ای داراست. سهم قابل توجهی از جمله به عنوان عضوی در کمیته اصلی برای توسعه CSA S367، دستورالعمل سازه پارچه ای از پیش مهندسی شده. همچنین به عنوان بنیان‌گذار سازندگان سازه های غشایی را به عهده داشته است. اتحادیه وی همچنین دارای چندین حق اختراع برای ساخت سازه پارچه است. به عنوان مدیر کل، ناتان رشد Legacy را از طریق نوآوری و چشم انداز رهبری می کند.

اریک دونی معاون فروش میراث است. وی بیش از یک دهه تجربه در خدمات به مشتری و فروش به علاوه بیش از 13 سال تجربه ساخت و ساز تجاری دارد. اریک در نقش خود در میراث، کارمندان فروش را مدیریت می کند. مراحل کاری را انجام می دهد تا راه حل های خلاقانه ای را پیدا کند.

غشاء PVC | مواد سازه غشایی کششی

PVC یا همان پلی وینیل کلرید تحت نام یک ماده بافته یا غیر بافته موجود است. از اوایل دهه 1960 در صنعت بام غشای پارچه یکی از اصلی ترین موارد بوده است.

غشای PVC یک جایگزین مقرون به صرفه برای سیستم های بام سنتی است. می تواند در بسیاری از رنگ ها برای هماهنگی با نیازهای پروژه های ساختمان سازی مختلف تولید شود. این غشاء با پارچه منعطف وقتی با رنگ سفید روشن تولید می شود، گرمای تابشی را کاهش می دهد. دمای داخلی را در شرایط هوای گرمتر سردتر می کند. در شکل 1 خواهیم دید.

غشای PVC معمولاً با یک پوشش بالای آکریلیک یا PVDF محافظ با طول عمر تقریبی 15-20 سال پوشانده می شود. اگر غشای PVC در مناطقی مانند فلوریدا یا ایالات متحده در جنوب غربی در معرض مقادیر زیاد اشعه ماوراء بنفش قرار گیرد. طول عمر PVC تقریباً 10-15 سال است.

سازه پارچه ای

شکل 1: سازه پارچه ای

تأثیر عناصر بر روی سازه پارچه ای

این بدان معناست که حتی عناصر بسیار انعطاف پذیر با سفتی قابل خمش ناچیز مانند زنجیر، کابل، طناب، نخ و پارچه بافته شده. می توانند در کارآمدترین سازه ها که در تنش خالص هستند، به طور مؤثری مورد استفاده قرار گیرند. با فرض اینکه آنها فقط تحت فشارهای گرانشی قرار دارند، معمولاً فقط در صورت قطع به صورت عمودی مستقیم هستند. هرگونه تمایل از عمودی مقداری از انحراف در وزن خود ایجاد می کند. در شکل 2 خواهیم دید.

این منحنی را تشکیل می دهد که به عنوان یک پاتوق شناخته می شود. هر بار اضافی اعمال شده باعث تغییر شکل این پروفایل حلقوی می شود. این اثرات را می توان به راحتی در شبکه عنکبوت مشاهده کرد.

سازه پارچه ای و تاثیر عناصر بر روی آن

شکل 2: سازه پارچه ای  و تاثیرعناصر برروی آن

تأثیر رنگها سازه پارچه ای در دمای محیط

از آنجا که PVC یک ترموپلاستیک است، این غشاء را می توان در حالت نیمه جامد نرم کرد. با مهار کننده های نور UV و قارچ کش های ضد آلودگی تزریق کرد. در حین نصب سازه پارچه ای، چندین فرآیند پارچه را می توان با هم پوشانید. در یک فرایند معرف فناوری درز قابل جوشکاری، به هم چسبید. پس از سرد شدن در دمای اتاق، این ورق ها یک غشای مداوم تشکیل می دهند.

سازه پارچه ای از نظر فنی

از نظر فنی، PVC مولکولی است که از کربن، هیدروژن و کلر تشکیل شده است. ترکیبی از این عناصر منجر به یک غشای تک لایه ای می شود که ساخت آن ساده است. در حین ساخت، بقایای بازیافت می توانند بازیافت و ذوب شوند تا تولید مثل شوند. این امر ضایعات کمتری به وجود می آید.سازه پارچه ای

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.