10 عامل اثر گذار در تعیین قیمت سقف کشسان

  1. ابعاد و جنس پوسته پی وی سی
  2. تعداد گوشه ها
  3. انحنا ها و زوایای خاص
  4. لوله های مزاحم
  5. اتصالات اضافی (نورپردازی، تهویه، دتکتور حریق و …)
  6. تعداد سطوح و لایه ها
  7. ویژگی های بصری (طرح های 3بعدی، چاپی و …)
  8. بازدید میدانی از فضای منزل شما
  9. متراژ

هزینه نصب

شکل 1 سقف کشسان

شکل 2 سقف کشسان و نورپردازی

10 عامل اثر گذار در تعیین قیمت سقف کشسان

خواص سقف کشسان این مجال را بوجود آورده که هر سقفی هرقدر پیچیده، قابل پیاده سازی باشد. وقتی مشتری پولی می پردازد، قطعا حق دارد که بابت مرغوبیت کار پایانی نگران باشد! این سقف محصولی نیست که بتوانید به مغازه بروید و با قیمت مشخصی آن را خریداری کنید. قیمت سقف کشسان به عوامل مختلفی بستگی دارد و در موارد مختلف متفاوت است. ما در اینجا عوامل موثر در تعیین قیمت را گردآوری و لیست کرده ایم:

1. ابعاد و جنس پوسته پی وی سی سقف کشسان

ارزش گذاری سقف کاذب، به مقدار پی وی سی بکار رفته و بافت آن بستگی دارد. این فاکتور ها به اندازه اتاق وابسته است. بنابراین پس از بازدید و اندازه گیری توسط کارشناسان، قیمت تمام شده به مشتری اعلام می شود.

2. تعداد گوشه ها

فرض کنید میخواهیم در یک فضا با مساحت 20 مترمربع سقفی را نصب کنیم. اگر این سقف 4 گوشه داشته باشد، 4 ساعت زمان برای نصب نیاز است. اگر تعداد گوشه ها 8 تا باشد، 2 برابر زمان قبلی (8 ساعت) زمان نیاز داریم! لذا هرچه تعداد گوشه های سقف بیشتر باشد، قیمت تمام شده بیشتر است.

3. انحنا ها و زوایای خاص

زوایای خاص، نیازمند برشکاری های ویژه به کمک تجهیزات مخصوص اند. نمونه ای از سقفی با انحنا و زوایا را در شکل 1 مشاهده میکنید. از طرف دیگر نصب آنها نیز دشوار تر و نیازمند تایم طولانی تری است. لذا هرچه زوایا و ظریف کاری های باریسول زیادتر باشد، تعرفه نهایی زیادتر است.

سقف-کشسان در استخر

شکل 1 سقف کشسان

4. لوله های مزاحم

اگر سقف فضا شامل لوله باشد، سقف سفارشی شما باید با توجه به این مورد برش بخورد و تهیه شود. این یعنی یک عامل اضافی وجود دارد که یکپارچگی سقف را به هم می زند. در نتیجه هم کار ما سخت تر خواهد شد، هم شما باید پول بیشتری پرداخت کنید!

5. اتصالات اضافی در باریسول (نورپردازی، تهویه، دتکتور حریق و …)

برای جایگذاری این اتصالات، اجزا جدیدی باید به سقف کشسان اضافه شود. تعداد و اندازه اجزا، ارتباط مستقیم با افزایش قیمت سقف سفارشی شما دارد. نمونه ای از کاربرد نورپردازی در سقف را در شکل 2 مشاهده می کنید.

سقف کشسان

شکل 2 سقف کشسان و نورپردازی

6. تعداد سطوح و لایه ها

کشسان بودن پی وی سی سبب شده بتوان با آن سقف کشسان چند سطحی تولید کرد. البته نصب این گونه سقف چندین روز زمان می برد. قیمت سقفی با دو سطح، 2 الی 3 برابر گرانتر از سقف تک سطحی است.

7. ویژگی های بصری سقف کشسان (طرح های 3 بعدی، چاپی و …)

اگر مایل نیستید برای سقف چند سطحی پول زیادی بپردازید از طرفی طرفدار سادگی نیستید، این سقف کشسان مخصوص شماست. قیمت آن به اندازه، کیفیت، پیچیدگی و نصب آن بستگی دارد. نکته ی جالب توجه این است که هزینه تمام شده در مقایسه با سقف چند سطحی، کمتر است. در عوض جلوه ای زیبا به پذیرایی شما خواهد داد و کیف پولتان را پر نگه میدارد. برای مثال استفاده از سقف کشسان پرینتی برای اتاق خواب جذاب خواهد بود.

8. بازدید میدانی از فضای منزل شما

بیشتر شرکت ها خدمات مشاوره آنلاین یا تلفنی به شما ارائه می دهند. اطلاعاتی می گیرند و با توجه به طرحی که انتخاب می کنید، قیمتی حدودی به شما می دهند. شرکت های حرفه ای، فردی را می فرستند از نزدیک فضا را بررسی کند. این شخص متخصص، توصیحات دقیقی را درباره زمان نصب، هزینه و … خدمت شما ارائه می کند. هزینه ای که این شخص پس از دیدار حضوری از مکان اعلام می کند، بسیار نزدیک به قیمت اصلی است. در صورتی که به هر دلیلی از سفارش سقف کشسان منصرف شوید، هزینه ای بابت این مشاوره پرداخت نمیکنید. البته در صورتی که شما خارج از محدوده سرویس دهی باشید، می بایست هزینه جابجایی مهندس را بپدازید!

9. متراژ باریسول

اگر شما از متراژ مشخصی بیشتر سفارش دهید، هزینه واحد، کمتر از حد معمول برایتان محاسبه می شود. البته این آپشن در همه شرکت ها در دسترس نیست! شرکت های حرفه ای قطعا این مورد را مدنظر دارند.

هزینه نصب سقف کشسان

سقف کشسان از آن چیز هایی است که سال های سال سالم و ترند باقی می ماند. پس ارزشش را دارد یکبار برای همیشه آن را برگزینید! البته هروقت از آن خسته شدید، به راحتی قابل تعویض می باشند! عموما هزینه نصب این سقف ها از پیش مشخص نیست. پس از بازدید از محوطه و در نظر گرفتن تجهیزات خاص برای نصب، میتوان قیمت نهایی را اعلام کرد. مشخصا هرچه نصب سخت تر باشد، دستمزد نصاب ها بیشتر خواهد بود! با مقایسه قیمت ها و کیفیت کار شرکت ها، در سپردن کار به شرکت مدرن سقف تردید نکنید.