اکنون تعداد دیگری از سوالات را باهم بررسی می کنیم:

1. مزایای سقف کشسان در مقایسه با بقیه سقف ها چیست؟

در حقیقت این سقف ها مزایای بارزی نسبت به بقیه سقف ها دارند. برای مثال:

– نصب آنها نیاز به ایجاد تغییر ساختاری در سقف یا محیط ندارد؛

– محیط را کثیف نمی کند ولذا نیازی به تمیزکاری پس از نصب نمی باشد؛

– عملیات نصب سه سوته صورت می گیرد؛

– با گذشت زمان فرسوده و مستهلک نمی شود؛

– اجزا آن در برابر رطوبت مقاومند و از بین نمی روند؛

– بدلیل سطح صاف و یکدستی که سقف دارد، تمیز کردن و گردگیری آن آسان است؛

سقف کشسان براق به دلیل ایجاد خطای دید، محیط را بزرگتر نشان می دهد. این نوع سقف را در شکل 1 مشاهده می کنید؛

– با شکل ها و عکس های مختف، به طرز دلخواه، قابل تزیین و طراحی است.

سقف کشسان

شکل 1 سقف کشسان براق

قیمت باریسول، کم یا زیاد؟

حتی اگر قیمت نیز برای شما ملاک باشد، بازهم انتخاب باریسول راه خوبی خواهد بود! عدم نیاز به تجهیزات برای نصب، به معنی ذخیره زمان کاری کارگران و تجهیزات خواهد بود. همچنین عمر طولانی این سقف کشسان، استفاده از آن ها را بسیار به صرفه می کند. با یکبار هزینه، حداقل به مدت 20 سال خیالتان از سقف راحت است!

2. نصب سقف کشسان چقدر طول میکشد؟

نصب سقف کاذب کار راحتی است. زمان آن در مقایسه با بقیه سقف های قدیمی، بسیار کمتر طول می کشد. یک نصاب تازه کار، با داشتن تجهیزات کافی، سقف کشسان آشپزخانه را در یک الی دو روز نصب میکند. نصب سقف با همین مساحت، برای یک نصاب کار کشته، 3 الی 5 ساعت طول می کشد. با وجود زمان زیادی که برای تهیه آن صرف می شود، نصب این نوع سقف نسبتا سریع است. البته اگر از نورپردازی، سقف کشسان چند سطحی و … استفاده شود، زمان بیشتری برای نصب نیاز است!

3. پس از جابجایی منزل، بهترین زمان برای نصب سقف، چه زمانی است؟

اگر تعویض سقف هنگام تعویض و تعمیر منزل انجام شود، باید زمان مشخصی را برای این کار انتخاب کنید. کار نصب سقف کشسان باید زمانی شروع شود که تمامی کارهای تعمیراتی به پایان رسیده! در این صورت است که میتوان اطمینان کسب کرد که سقف از وسایل خطرناک، آسیبی نمی بیند.

4. چگونه باید سقف کشسان را تمیز کرد؟!

یکی از ویژگی های اصلی این سقف، تمیز شوندگی آسان می باشد. سطح صاف آن ها موجب شده که این سقف تنها با یک دستمال به راحتی تمیز شود! از آنجا که نسبت به رطوبت نیز مقاوم می باشد، بهترین انتخاب برای سقف حمام و توالت خواهد بود. درباره پاک کردن این سقف کشسان، موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

  • تا زمانی که سقف کثیف یا لکه دار نشده است، نیازی به تمیزکاری ندارد؛
  • هرگز از برس یا اسکاچ زبر برای تمیز کردن سقف استفاده نکنید؛
  • استفاده از مواد شوینده قوی شیمیایی برای تمیز کردن سقف هرگز توصیه نمی شود.

بهترین راه، استفاده از آب گرم و مقداری صابون به کمک یک دستمال نرم می باشد. گرد و غبار نیز به راحتی با جارو برقی تمیز می شوند. توجه کنید که جاروبرقی روی کمترین درجه باشد تا به سقف آسیبی نرسد!

5. چه سیستم نورپردازی در این سقف می تواند استفاده شود؟

سقف کشسان امروزی، با انواع گسترده ای از نور پردازی ها سازگار اند. نورپردازی های ساده، مانند اتصال یک لوستر وسط سقف، توسط افراد تازه کار نیز انجام می گیرد. انواعی از نورپردازی در سقف را در شکل 2 مشاهده می کنید. محدودیت های نورپردازی در این نوع سقف، عبارتند از:

  • از لامپ های مهتابی بیشتر از 50 وات استفاده نکنید! دلیل این کار جلوگیری از گرم شدن بیش از حد اجزای سقف می باشد.

متناسب با نیاز اتاق به نور، سیستم نورپردازی را انتخاب کنید. برای مثال انتخاب نورپردازی آسمان پر ستاره برای اتاق مطالعه، مناسب نمی باشد. اگر اتاقی نور زیادی نیاز دارد، بهتر است از سیستم نورپردازی معمولی با لامپ مهتابی استفاده کنید.

سقف کشسان

شکل 2 نورپردازی سقف کشسان

6. آیا قبل از نصب باریسول، نیاز به تخلیه اتاق می باشد؟

نصب پایه و حرارت دادن آن برای نصب صحفه، بسیار تمیز تر از رنگ کاری سقف های گچی می باشد! تنها نیازمندی برای نصب، این است که گوشه های اتاق برای دسترسی به گوشه های سقف، خالی باشد. این یعنی تنها کافی است اثاثیه ای که گوشه اتاق هستند، موقتا به وسط اتاق منتقل شوند. شاید بگویید خب پروسه حرارت دادن سقف کشسان، احتمال زیاد موجب آسیب به اشیا شود! بله درست است ولی نیازی به خارج کردن آن ها از اتاق نیست! کافی است با ملافه یی بزرگ روی آن ها را بپوشانید تا از هرگونه آسیب در امان باشند.