سازه پارچه ای

ساختارهای پارچه (سازه پارچه ای) ،سقف کاذب پارچه ای در قیاس با دیگر شکل های مصالح ساختمانی ناهمانند است. تطبیق پذیری آنها در ساختار، طیف یکتایی از گزینه های سه بعدی پویا هیجان انگیز را فراهم می کند.

مزایای سازه پارچه ای در معماری

معماری پارچه اضافه برساختارهای مبهم، غشایی مبهم را از طریق مهندسی پارچه رادربردارد! بلکه مجسمه های پارچه ای زیبا و یکتا و ساختارهای سایه دار را نیز در بر می گیرد. پیمانکاران  ساختارپارچه ای  معمار متخصص قصد دارند تا برترین ها را در این ظرافت های بصری به ارمغان بیاورند.

مدتهاست که در سازه چادری به کار گرفته میشود. جایی طناب هاتنش را به پارچه می دهد که به ساختار چادر اجازه تحمل بارهای سنگین را می دهد. این اصول تنها در چند دهه گذشته برای ایجاد ساختارهای سقف کاذب پارچه ای سازگار بودند.

اکثر موارد استفاده در ساخت سازه ها، پلی استر روکش PVC است. نه تنها به دلیل استحکام، انعطاف پذیری و شفافیت عالی بلکه برای طراحی چشمگیر 15 تا 20 سال انتخاب شده است. این ماده عمدتاً برای سایبانهای بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد. طیف گسترده ای از رنگ و مناسب بودن برای چاپ باعث می شود آن برای آگهی ها ایده آل گردد. همینطور به طور گسترده ای برای سازه های بیرونی دائمی به کار گرفته می شود. پارچه شیشه ای غشا از PTFE با قدرت بالا، با دوام کم نگهداری است. بیش از 30 سال عمر طراحی دارد. از نظر شیمیایی کاملاً بی اثر بوده و در برابر رطوبت و میکروارگانیسم ها مقاوم است. همچنین دارای سایبان خوبی برای تمیز کردن پارچه است. از طرف دیگر می توان از سازه پارچه ای استفاده کرد. این یک مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش، آسان برای نگهداری، غشای کششی همه کاره است. در هر پروژه پارچه ای معماری قرار دارد.

سازه چادر و راه حلی برای انبارها

مخازن ذخیره سازی ماسه و نمک در معرض نشت آب، ماسه، قالب و سایر آلاینده ها هستند. موجودی شن و نمک را در معرض خطر قرار داده و یا باعث آلودگی زیرزمینی و آبراهه ها می شوند. همانطور که درشکل 1 مشاهده میکنید.سازه ها با یک قاب آلومینیومی اکسترود شده درجه بالا ساخته شده است که استوار در برابر زنگ زدگی بوده. پارچه با روکش PVC با معماری کاملاً بر روی قاب محکم و پایدار تنش یافته است. ساختاری بسیار پایدار، با دوام برای ذخیره سازی موقت و دائمی تجهیزات ایجاد می کند. این سازه که قبلاً کاملاً در برابر نفوذ باد و آب پلمپ شده است، می تواند درون آن هموار باشد. یک محیط داخلی ضد نشت ایجاد شود. ساختمان به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارد و به پایه و اساس احتیاج ندارد. بنابراین می تواند در آن و در صورت لزوم واقع شود (و جابجایی).

شکل 1:سازه چادری

یکی از کاربردهای سازه چادری در انبار

آیا برای محلول های ذخیره سازی ماسه و نمک به یک راه حل بهتر نیاز دارید؟

سازه چادری یک گزینه عالی برای ذخیره سازی مخازن ذخیره سازی ماسه و نمک است. سریع و همه کاره برای شرکت هایی که خدمات کاربردی ضدیخ مقرون به صرفه است.

کاربردهای این سازه

مهمانی ها، کارکردها و سایر فعالیت ها در فضای باز رواج دارد. برای این منظور انواع مختلفی از ساختار پارچه ای، سازه های چادری، سایبان را ارائه می دهیم. این سازه ها با استفاده از مواد باکیفیت مانند بوم پنبه و بوم پلی ساخته شده اند. در رنگ های درخشان در دسترس هستند. ما مشغول ارائه طیف وسیعی از ساختار کششی به مشتریان خود هستیم. با توجه به نیازهای متنوع مشتریان، در اندازه ها، اشکال و سایر مشخصات مرتبط ارائه می دهیم.

سازه پارچه ای و سایبان مناسب

این سازه ها،فقط به ایجاد ساختمان های پارچه ای محدود نمی شوند. بلکه برای ایجاد سایه بان ورودی و سایبان های پیاده رو بسیار مؤثر هستند. همانطور که درشکل 2 مشاهده میکنید.

سقف کاذب پارچه ای از پارچه های معماری در زمین های ورزشی بوده که به کار میگیرند. ساختار پارچه دارای تأثیر چشمگیری است. به طور مداوم روش های جدید و مهیج در استفاده از  سازه ها در پروژه ها در حال تحول است. کارکنان مشتاق هستند تا امکانات پارچه را به حد مجاز برسانند.

سازه پارچه ای

شکل 2:سازه پارچه ای

 طراحی

این در واقع یک شکل قابل جوش از PTFE استحکام، انعطاف پذیری و

ماندگاری است. همچنین زیبایی شناسی بی نظیر و مقاومت بالای آن باعث می شود تا سایبان های قابل تخریب و جمع شدن مؤثر باشد.

یكی از مهمترین مزایای معماری سازه پارچه ای این است كه برای ایجاد یك سازه اجزای بسیار کمی لازم است. نبوغ سازه پارچه ای در اصفهان آزادی که برای طرح های تخیلی ارائه می دهند، بی حد و مرز است.