ایده های ناب برای نصب سقف توسط شرکت مدرن سقف

تاریخچه سقف کشسان

استفاده از باریسول در اقصی نقاط جهان

مزایا

  1. تداوم و عمر بالا
  2. هزینه به صرفه
  3. سقف پرینتی یا چاپی
  4. بهداشتی
  5. سقف براق
  6. به صرفه از نظر انرژی

شکل 1 نورپردازی سقف کشسان

شکل 2 سقف کشسان آسمان مجازی

ایده های ناب برای نصب سقف کشسان توسط شرکت مدرن سقف

هنگام ورود به یک مکان، ممکن است سقف آنجا اولین چیزی نباشد که توجه شما را جلب می کند! این امر طبیعی است چراکه سقف ها اکثرا ساده و ساخته شده از مواد قدیمی و سنتی هستند. موادی مانند گچ، سیمان و … یا حتی پنل های معلق. برعکس طرح های بسیاری که برای کف و دیوار وجود دارد، برای سقف اینگونه نیست. با ظهور سقف کشسان، مشکل به کلی برطرف شده! طرح های سقف کشسان بسیار گوناگونند. استفاده از سقف کشسان آشپزخانه بسیار رواج یافته است.

تاریخچه سقف کشسان

از سال 1969، این سقف در نمایشگاه اتومبیل، فرودگاه، ورزشگاه ها و موزه ها در سراسر جهان استفاده میشد. در این سقف، صفحات PVC حرارت داده شده، منبسط می شوند و روی پایه ها قرار میگیرند. هرکدام از این صفحه ها به قدری بزرگ هست که برای پوشش یک سقف کامل، کافی باشد. همچنین میتوان با آن سقف کشسان سه بعدی آفرید و یا از تجهیزاتی مثل نورپردازی سقف کشسان، استفاده کرد. این تجهیزات نمایی در خور تماشا به سقف و فضا می بخشند. انواع سقف با نورپردازی را در شکل 1 مشاهده می کنید.

نورپردازی سقف کشسان

شکل 1 نورپردازی سقف کشسان

استفاده از باریسول در اقصی نقاط جهان

در رستورانی در بندل فرانسه، آرشیتکتی از نورپردازی در این نوع سقف به بهترین روش استفاده کرده است. Gillas El Khoury میخواست که نورپردازی بارز ترین عضو سقفی باشد که طراحی میکند. او به کمک سقف کشسان 4 عدد سقف طراحی کرده که همگی مجهز به سیتم نورپردازی اند! جالب اینکه رنگ نورها با توجه به فضا و جو حاکم، تغییر می کند. تجهیزات نورپردازی بالای سقف نصب می شوند. درحالیکه فیلتر لامپ ها زیر صفحه پی وی سی قرار میگیرد.

مزایا سقف کشسان

مدت زیادی است که در سرتاسر اروپا از این سقف ها سود میبرند. تعداد دیزاینرها و آرشیتکت هایی که نصب سقف کشسان را پیشنهاد می دهند، روبروز بیشتر می شود. چرا؟ چون چند روزه نصب می شوند. بدون هیچگونه دردسر و خرابکاری! قابل اعتمادند و مخارج نگهداری پایین و نزدیک به صفر است. مظنه سقف کشسان بسیار کم است و باتوجه به عمر بالا، کاملا به صرفه است. انواع و طرح های بی نهایت دارد و بی شک بهترین آن، سقف کشسان پرینتی است. هرگاه از طرح آن خسته شدید، به راحتی قابل تعویض است.

1. انعطاف پذیری

در حقیقت، این سقف، عملا کتان کشسان است. این بدان معناست در هر جهتی که دوست دارید قادرید از آن استفاده کنید. همچنین با هرنوع تجهیزاتی مانند نورپردازی، آلارم، تهویه و … سازگار است. حتی میتوان انواع انحناها، امواج و … را با آن شکل داد. از تنوع شکل و رنگ نیز به اندازه کافی سخن گفته ایم!

2. تداوم و عمر بالا

از آنجا که سقف کشسان بسیار مقاوم و قابل اطمینانند، ما برای آنها گارانتی در نظر می گیریم. به راحتی از آلودگی ها پاک میشوند. به همین انگیزه توصیه ما این است که برای تمیز کردن آنها از مواد شوینده قوی استفاده نکنید. با این حال میتوانید مطمئن باشید به شوینده ها یا سایر مواد شیمیایی هیچ واکنشی نشان نمی دهند. پوسته پوسته و فرسوده نمی شوند. در کل در مقایسه با سقف های سنتی، از هرگونه استهلاکی در امان اند.

3. هزینه به صرفه

قیمت کم نصب و تولید، بدین معنی است که این محصولات بسیار به صرفه تر از تولیدات قدیمی هستند. قیمت و خرابکاری سقف های گچی، سیمانی، کاشی های سقفی و … بسیار است.

4. سقف پرینتی یا چاپی

منعطف ترین ویژگی این سقف این است که میتوانید هر عکسی را که بخواهید روی آن چاپ کنید. شرکت ها ممکن است نوع یونیکی را انتخاب کنند که نشانگر برند خودشان باشد! سقفی با طرح آسمان شامل ابرهای متعدد متداول ترین انتخاب برای منازل می باشد. این نوع را در شکل 2 می بینید.

سقف کشسان آسمان

شکل 2 سقف کشسان آسمان مجازی

5. بهداشتی

باریسول به آسانی تمیز می شوند، زنگ نمیزنند و از استهلاک در امانند. از این رو بهترین انتخاب برای مراکز بهداشتی و آموزشی هستند. چرا که این مراکز به عناصر بی دردسری نیاز دارند که عمرشان نیز زیاد باشد!

6. سقف براق

وقتی آرشیتکت ها میخواهند فضایی را بزرگتر جلوه دهند، از سقف کشسان براق استفاده می کنند. این نوع سقف مانند یک آینه عمل میکند. فضای زیرین در سقف منعکس شده و لذا فضا بزرگتر بنظر می آید. البته این نوع قرینه سازی افقی، ممکن است فضا را ناپایدار جلوه دهد. برای افرادی که هنوز به آن عادت نکرده اند. درحالیکه استفاده از این نوع، آرایش فضایی را در اتاق برجسته کرده و یک بالانس بصری ایجاد می کند.

7. به صرفه از نظر انرژی

فضای خالی بین سقف کشسان و سقف اصلی، میتوانند به مثابه عایق عمل کند! میتوانید با استفاده از تجهیزات عایق صوتی، بهترین استفاده را از آن ببرید.