سقف کشسان – انواع نورپردازی و چگونگی انجام آن توسط مدرن سقف

مزایا نورپردازی در سقف

اجزا نورپردازی سقف

نکات ایمنی در خصوص نصب نورپردازی

چگونگی استفاده از نور پردازی در سقف

فراگیر شدن باریسول در استخر ها

استفاده در زمین های بازی و مراکز سرگرمی و تجاری

تولید کننده تخصصی سقف های کشسان

شکل 1 سقف با نورپردازی

شکل 2 سقف آشپزخانه

سقف کشسان – انواع نورپردازی و چگونگی انجام آن توسط مدرن سقف

پس از نصب سقف کشسان خود، نوبت این است که باریسول را جذاب تر کنید! سیستم نورپردازی در سقف کشسان، در قسمت بالای سقف تعبیه می شود. رنگ باریسول در این قسمت باید سفید باشد تا با رنگ سیم ها و تجهیزات، در تضاد باشد. همچنین اگر گرد و غبار یا حشره مزاحمی بر آن بنشیند، روی رنگ سفید آسانتر قابل کشف است. در استفاده از نورپردازی در سقف کشسان چندسحطی، کمی دقت و ظرافت بیشتری نیاز است. اگر در لایه بالایی، غبار، حشره یا هر عنصر نا آشنا دیگری وارد شود، ظرافت سیستم از بین میرود. بنابراین لازم است بین LED ها و صفحه زیرین، یک صفحه متناسب با رنگ سقف، تعبیه شود. فاصله بین این صفحه و لامپ ها، نباید کمتر از 100 میلی متر باشد! بدین ترتیب ما اطمینان پیدا خواهیم کرد که سقف شما، همیشه تمیز و شفاف بنظر می رسد.

مزایا نورپردازی در سقف

نورپردازی سقفی یا دیواری، یک سیستم کشسان متشکل از پروفیل ها و تجهیزات الکتریکی است. نمونه سقف کشسان با نورپردازی در شکل 1 نشان داده شده است. از مزایای آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مصرف کم؛
  • عمر طولانی؛
  • رنگ و طرح های متفاوت؛
  • سازگار با هر طراحی؛
  • امکان ساخت حرکات ترکیبی با نور ها؛
  • فشردگی و حجم کم تجهیزات؛
  • ضد حرق؛
  • عدم ایجاد سایه.
سقف کشسان و نورپردازی

شکل 1 سقف کشسان و نورپردازی

اجزا نورپردازی سقف

  • اجزا سقف کشسان، که همگی نور را به خوبی از خود عبور می دهند؛
  • لامپ های نکات ایمنی در خصوص نصب نورپردازی سقف کشسان
    1. مهمترین نکته، توجه به ولتاژ لامپ های استفاده شده در باریسول است. ولتاژ لامپ ها باید مناسب با سیم کشی منزل و همچنین اجزا سقف کشسان باشد. (عموما 12، 24 و 48 ولت)
    2. حتما باید از تجهیزاتی با ولتاژ ثابت استفاده شود! ما این موضوع را کاملا مدنظر داریم. اگر خودتان مسئول خرید تجهیزات هستید، قطعا در تهیه محصولات با کیفیت، حساسیت بیشتری به خرج می دهید. فراموش نکنید باید محصولاتی تهیه کنید که نوسان در ولتاژ ورودی آن، باعث تغییر در ولتاژ خروجی نشود!
    3. هنگام نصب، طول سیمی که به پریز متصل می شود، نباید بیشتر از 5 متر باشد!
    4. هنگام اتصال، مطمئن باشید سیم فاز و نول تجهیزات را به درستی متصل می کنید.
    5. برای نصب در فضا های بسته با رطوبت بالای 70%، باید از محافظ سلیکونی استفاده شود.

    چگونگی استفاده از نور پردازی در سقف کشسان

    گسترش سیستم های طراحی، تفاوت های عمیقی را در منازل و محیط های کاری ما ایجاد کرده است. یکی از این تغییرات، استفاده از سقف کاذب کاملا مدرن برای فضاهای مختلف می باشد. نورپردازی سقف کشسان که از نتایج پیشرفت پلیمر در صنعت شیمی است، تجهیزات بسیار سبکی دارد. این سیستم از جدیدترین نوآوری ها در عرصه نورپردازی میباشد. نورپردازی در سقف کشسان آشپزخانه را در شکل 2  مشاهده می کنید.

سقف-کشسان با نورپردازی نقطه ای

شکل 2 سقف کشسان آشپزخانه

فراگیر شدن باریسول در استخر ها

از پرکاربردترین مکان ها برای این سقف ها، استخر، جکوزی  و سونا هاست. صاحبان این مکان ها در انتخاب اجزا، یک محدودیت بزرگ دارند: رطوبت شدید. به خاطر همین امر، نمی توانند آزادانه از سقف های گچی یا انواع دیگر استفاده کنند. از مزایا سقف کشسان اینکه، دربرابر عوامل خارجی مانند رطوبت و…  مقاوم است و تغییر فرم نمی دهد. البته در استخرها، ناچارا حتی دیوار ها نیز باید کاذب باشند! خصوصا در استخرها، نوع چندسطحی سقف کشسان در ترکیب با نورپردازی، بسیار طرافدار دارد. با توجه به کم بودن قیمت سقف کشسان، با هزینه محدود، فضایی خارق العاده برای مشتری های خود بسازید.

استفاده در زمین های بازی و مراکز سرگرمی و تجاری

امروزه استفاده از اجزا کلاسیک و قدیمی و ساده چندان طرفدار ندارد. بجای آن استفاده از پترن های عجیب غریب و اشکال سه بعدی در باریسول، توجه بیشتری را جلب می کند. در گذشته سعی میکردند که با گچ، دیوارهای طرحدار بسازند. البته این کار هزینه زیادی داشت، وقت بر بود و نتیجه نیز آنچنان مطلوب نبود. امروزه با ظهور تکنولوژی های جدید، این پروسه طاقت فرسا منسوخ شده است! طراحی های مختلف در نورپردازی سقف کشسان، به راحتی قابل اجرا است. قیمت آن نیز بسیار به صرفه تر است. اکنون طراحی های صاف و ساده، با سقف کشسان بسیار متنوع و گوناگون شده است. استفاده از طرح های مختلف در پارک ها و زمین بازی، برای بچه ها بسیار جذاب است. باید به گونه ای باشد که بچه ها به محض ورود به فضا، خود را در مکانی رویایی ببینند.

تولید کننده تخصصی سقف کشسان

باریسول ها، باید با دقت تهیه و توسط متخصصان نصب شوند. لذا انتخاب شرکت مجری این خدمات، بسیار مهم است. کیفیت اجزا استفاده شده توسط مدرن سقف، تماما درجه یک می باشد. همچنین نصب سقف کشسان نیز تماما رایگان و توسط متخصصان شرکت انجام می شود.